Ghidul invatarii eficiente, limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat. Eseul - Repere de dedactare a subiectelor de tip III

Ghidul invatarii eficiente, limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat. Eseul - Repere de dedactare a subiectelor de tip III
Preț: 35,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2014
Pagini: 223
Format: 17x24
Categoria: Bacalaureat

DESCRIERE

Ghidul invatarii eficiente, limba si literatura romana pentru examenul de bacalaureat. Eseul - Repere de dedactare a subiectelor de tip III - Stefania-Adina Papazi Stim ca se apropie examenul de bacalaureat, care anul acesta reia modelul de anul trecut prin publicarea variantelor integrale pentru proba scrisa in luna aprilie (in forma finala). In ciuda faptului ca sunt 100 de modele, ati putut remarca faptul ca multe subiecte se repeta la eseul de la punctul al treilea. De exemplu, ilustrarea particularitatilor romanului psihologic/modern/ al experientei se regaseste in variantele 31, 37, 41, 42, 43, 49, 50, 51, dupa cum prezentarea trasaturilor teatrului postbelic/modern reprezinta cerinta eseului din variantele 76, 77, 78, 81. Astfel, numarul eseurilor se reduce considerabil. Pentru a va veni in ajutor, am organizat materialul cartii in functie de speciile literare aflate in programa, in ideea ca un numar minim de texte sa ilustreze numarul maxim de variante. Colegi de-ai vostri ne-au marturisit ca prefera o prezentare a subiectelor nu in ordinea variantelor, ci in ordinea speciilor, ceea ce reprezinta o modalitate didactica, logica si eficienta de recapitulare a operelor. Pe de alta parte, nu trebuie inteles ca variantele nu pot fi rezolvate pe alte texte studiate la clasa, in functie de manual. De asemenea, anumite subiecte pot fi tratate pe opere diferite, chiar dintre cele alese de noi, in functie de preferintele voastre: prezentarea particularitatilor romanului realist, exemplificate pornind de la Ion de Liviu Rebreanu admite ca suport si romane precum Enigma Otiliei de G. Calinescu sau Morometii de Marin Preda. Astfel, precizam ca alegerea operelor s-a facut in baza preferintelor elevilor si in ideea facilitarii procesului recapitulativ. Nu in ultimul rand, nu uitati ca modalitatea de tratare a eseurilor nu este definitiva si singura posibila.. ci doar orientativa, literatura nefiind un teren care sa admita incadrari stricte, unice.

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0346 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.