A manipula si a seduce. Mic tratat de psihologie comportamentala - Nicolas Gueguen

A manipula si a seduce. Mic tratat de psihologie comportamentala - Nicolas Gueguen
-20%
Preț: 24,00 RON
30,00 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-46-8231-7
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 216
Format: 14x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

A manipula si a seduce. Mic tratat de psihologie comportamentala - Nicolas Gueguen

 
O incitare la flirt?
O stare pozitivă şi sociabilă aşadar. Glumeaţă chiar? Cu ocazia unui studiu efectuat împreună cu nişte cercetători de la laboratorul meu, nişte bărbaţi curtenitori abordau tinere într-o galerie comercială, în apropierea unor magazine din care emana un miros când plăcut, când neutru. Aceste doamne au acceptat mai adesea să le dea numărul lor de telefon în primul caz.

Companiile nu au scăpat din vedere această putere a mirosurilor, iar marketingul prin folosirea unor arome este în plină expansiune. Cinematografele, de exemplu, difuzează adesea arome de pop-corn.
 
O strategie probabil de succes, căci cumpărăturile noastre depind de ceea ce mirosim, aşa cum arată alt studiu pe care l-am realizat. In acest experiment, difuzarea unui miros de ciocolată caldă la intrarea unui minimarket i-a determinat pe clienţi să cumpere mai multe produse care conţin zahăr, fără să renunţe la produsele sărate.

Dar influenţa mirosurilor poate fi de asemenea folosită pentru binele tuturor. Parfumurile plăcute au într-adevăr un efect liniştitor, cu aplicaţie în lumea medicală. Mai multe studii au arătat astfel că folosirea unui ulei esenţial de lavandă temperează neliniştea resimţită în mai multe situaţii: înaintea unei operaţii chirurgicale, în timpul unei hemodialize (o deviere a circulaţiei sangvine pentru epurarea sângelui), în timpul unor şedinţe de radioterapie (la pacienţii de cancer) etc.
 
Un efect relaxant, ale cărui manifestări fiziologice au fost măsurate de Estelle Campenni şi de colegii ei, de la Universitatea Marywood, Pennsylvania. Concluzia: acest miros declanşează o scădere a ritmului cardiac şi a conductivităţii electrice cutanate -un indicator al stresului.

Aşadar, trebuie oare să mobilizăm batalioane de odorizante ca să combatem această celebră frică de dentist care îi obsedează pe mulţi copii şi adulţi? Ar fi cu atât mai judicios cu cât mirosurile plăcute au şi un efect antidurere.
 
Johann Lehrner şi colegii săi de la Universitatea din Viena, Austria, l-au demonstrat difuzând parfumuri de lavandă sau de portocală în sălile de aşteptare a diferitor cabinete dentare. In total, mai multe sute de pacienţi au respirat aceste arome. Acestea au redus atât anxietatea, cât şi durerea resimţite înainte de a ajunge la freză...
 
CUPRINS:
 
Cuvânt-înainte. Suntem cu toţii influenţabili   
 
Seducţia de zi cu zi

Capitolul 1. Zâmbiţi! Totul va fi mai bine!  
Capitolul 2. A primi şi a da înapoi: o regulă de aur  
Capitolul 3. Politeţea, cheia legăturilor sociale.
 
De la seducţie la manipulare
Capitolul 4. A măguli, pentru a obţine totul (sau aproape totul)    
Capitolul 5. Umorul şi puterea de seducţie   
Capitolul 6. Cum îl facem pe celălalt să aibă o părere mai bună despre noi  
Capitolul 7. Cum ne manipulează muzica    
Capitolul 8. Este convingătoare frica?  
Capitolul 9. Suntem manipulaţi chiar şi atunci când mâncăm  
Capitolul 10. Aceste mirosuri care ne duc de nas   

Trucuri şi şiretlicuri
Capitolul 11. Poartă întotdeauna ochelari  
Capitolul 12. Cea mai bună manieră de a sta aşezaţi  
Capitolul 13. Ce spune despre noi felul cum strângem mâna? 
Capitolul 14. Cum să ne folosim corect vocea    
Capitolul 15. Când hainele anunţă culoarea  
Capitolul 16. Efectul cravatei    
Capitolul 17. Forţa machiajului  

Bibliografie

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0316 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.