Alte 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc

Alte 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc
-10%
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 568
Format: 14x20
Categoria: Psihologie
Preț: 49,50 RON
55,00 RON (-10%)
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Alte 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc - Heidi Kaduson, Charles Schaefer

 
... experiența terapeuților care folosesc jocul cu copiii reprezintă o resursă de idei, în mare parte nefolosită, pentru îmbunătățirea practicii terapiei prin joc.
 
În acest al doilea volum de tehnici de joc, terapeuți renumiți prezintă alte 101 tehnici favorite utilizate în lucrul cu copiii, descriind scopul urmărit și ilustrând prin exemple modul în care acestea pot fi puse în practică. 
 
Din carte:
 
... mulţi copii se confruntă cu sentimente de furie şi comportamente agresive. Mulţi părinţi şi profesori care trimit copiii la terapie se plâng că aceştia (de obicei) nu-şi exprimă emoţiile, adică nu vorbesc despre ele.
 
Terapeuţii prin joc ştiu că, de fapt, copiii îşî exprimă emoţiile foarte precis şi dramatic prin comportamentul lor agresiv. Lucrând cu aceşti copii în cabinetul de terapie, avem două nevoi, uneori contradictorii:
 
(1) să permitem exprimarea deplină a emoţiilor astfel încât copiii să ajungă să-şi înţeleagă şi să-şi controleze comportamentele;
 
(2) să nu fie nimeni rănit - alţi membri ai grupului, noi înşine şi agresorii -, astfel încât copiii să nu se simtă vinovaţi că au rănit pe cineva.

   Utilizarea animalelor de pluş mari pentru a redirecţiona comportamentul agresiv generat de sentimentele de furie permite atât exprimarea lor deplină, cât şi siguranţa.

   ARGUMENT

   Urşii ocupă rolul necesar de substitute când copiilor li se spune că "nu este voie ca oamenii să fie loviţi/pocniţi sau răniţi în alt mod". După ce sunt înghiontiţi, loviţi sau daţi de pereţi, urşii au decenţa să rămână întinşi şi să se arate răniţi, spre deosebire de unele pungi de lovit cu pumnul, vândute în acest scop, care se umflă la loc cu un zâmbet desenat, ca şi când a fi lovit este ceva amuzant, ceea ce orice copil ştie că nu este adevărat.

   Deşi sunt utili în terapia prin joc individuală, urşii sunt esenţiali pentru şedinţele nondirective cu grupuri mici. Urşii sunt un receptacol al loviturilor şi şuturilor unui copil furios până când sunt eliberate suficiente emoţii, astfel încât autocontrolul să se poată manifesta şi copilul să-şi cenzureze comportamentul.
 
Folosirea unui urs de pluş pentru a proteja pe toată lumea când se fac reflecţii asupra emoţiilor, se stabilesc limite şi se fac alegeri oferă copiilor oportunitatea să-şi dezvolte empatia faţă de ceilalţi şi să-şi rezolve propriile conflicte.

   Conştientizarea actuală a prevalentei violenţei la copii a generat multe discuţii utile despre metodele pozitive de prevenire.
 
Unii terapeuţi, părinţi şi profesori îşi exprimă îngrijorarea că orice formă de lovire poate încuraja, de fapt, violenţa pe care sperăm s-o prevenim.
 
Dar folosirea animalelor de pluş mari ca saci de box poate fi descrisă din punct de vedere comportamental prin termenul de aproximare succesivă.
 
Pentru copiii care sunt agresivi faţă de ceilalţi este un mare pas pozitiv să-şi redirecţioneze loviturile către un obiect neînsufleţit, care nu-i răneşte la rândul lui sau nu le hrăneşte în niciun fel furia...
 
 
Cuprins:

Prefață

Secțiunea întâi. Tehnicile imaginaţiei
1. De‑a bebelușul
Charles E. Schaefer
2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc
Kevin O’Connor
3. Tufa de trandafiri
Violet Oaklander
4. Să ne prefacem că știm cum se face
S. Eileen Theiss

Secțiunea a doua. Tehnicile narative
5. Cuvinte pentru emoții
Heidi Gerard Kaduson
6. Cărțile de joc pentru povești 
Norma Y. Leben
7. Tehnica narativă cu ajutorul fetrului
Linda Mattingly
8. Cutia cu insigne
Jo Ann L. Cook
9. Tehnica narativă cu ajutorul computerului
N. E. Brewer
10. Folosirea metaforelor, a basmelor și a poveștilor în psihoterapia copiilor
Jamshid A. Marvasti
11. Metaforele verbale sau prin artă pentru copiii care trăiesc pierderea
Glenda F. Short
12. Ghicește cuvântul din poveste
Mary Repp
13. Povestea eșarfei
Steve Harvey
14. Tehnica narativă cu ajutorul obiectelor
Jackie K. Frederiksen

Secţiunea a treia. Tehnici din artele expresive
15. Tehnica desenului înainte și după
Donna Cangelosi
16. Baloanele cu emoții
Glenda F. Short
17. Artă magică 94
Ruby Walker
18. Desenul cu ghemul de lână
Norma Y. Leben
19. O lume din lut
Lynn B. Hadley
20. Visele urâte
L. G. Agre
21. Plăcinta personalității
Tara M. Sinclair
22. Harta vieții 117
Glenda F. Short
23. Jocul de‑a arta
Lynn B. Hadley

24. Gloop: tratarea deprivării senzoriale
Neil Cabe
25. Tehnica squiggle cu lut
Richard Frankel
26. Plastilina de tip Play‑doh
Lynn B. Hadley
27. Busola interioară
Aimee H. Short
28. Retușuri 143
Sheri Saxe
29. Linia verticală în mijlocul paginii
Dolores M. Conyers
30. Crearea unei comunităţi
Nancy H. Cochran
31. Contururi de băieți și fete
Barbara A. Turner
32. Jocul desenelor
Stanley Kissel
33. Creierul afectiv în culori
Sheldon Berger și Jonna L. Tyler
34. Arta mâzgăliturilor
Leslie Hartley Lowe
35. Copacul emoţiilor
Joyce Meagher
36. Construiește un tată
Stazan K. Sina
37. Lutul sintetic în terapia prin joc
Martha D. Young

Secţiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor
38. Jocul de dame: cu reguli sau fără reguli
L. G. Agre
39. Învinge cronometrul
Heidi Gerard Kaduson
40. Jocul „Nu sparge gheaţa" și emoţiile neplăcute
Donna Cangelosi
41. Alege un beţișor
Barbara McDowell
42. Jocul de‑a hoţii
Steve Harvey
43. Consecinţe: cum să ajungem la adolescentul opozant
Neil Cabe
44. De‑a v‑aţi ascunselea în terapia prin joc
John Allan și Mary Anne Pare
45. Spionul și pungașul
Bria Bartlett‑Simpson
46. Jocul de biliard: ajutându‑i pe copii să treacă dincolo de bila opt
Stanley Kissel
47. Emoţiile care se prăbușesc: facilitarea relaţiei de consiliere pentru copii
Christina Mattise
48. Creează‑ţi propriul joc de societate
Sandy Carter
49. Jocul de șah ca metaforă pentru alegerile de viaţă
Leslie Hartley Lowe

Secţiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete
50. Battaro și casa marionetelor
Martha J. Harkin
51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget
Jo Ann L. Cook
52. Construiește‑ţi o marionetă
Anne Blackwell
53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic
Carolyn J. Narcavage
54. Teatrul de păpuși
Marie Boultinghouse
55. Pe de‑o parte... şi pe cealaltă parte
Christina Mattise

Secţiunea a șasea. Tehnici cu jucării și obiecte de joacă
56. BodySox 305
Kimberly Dye
57. Păpușa Eu 308
Jessica Stone‑Phennicie
58. Să rupem hârtia!
Kathy Daves
59. Jocul de‑a furia 
Patricia Davidson
60. Sculptura 321
Michael Cascio
61. Tehnica covorului fermecat
Dolores M. Conyers
62. Șarpele 330
Alan Lobaugh
63. Tehnica biberonului
Diane Murray
64. Tehnica tricoului
Nancy H. Cochran
65. Tehnica albumului de fotografii
Sueanne Brown
66. Turnul furios
Sheri Saxe
67. Baloanele furiei
Tammy Horn
68. Tehnica cutiei cu îngrijorări
Debbie S. Jones
69. Orașul de carton
Berrell Mallery și Randall Martin
70. Solniţele‑ghicitori
Judith Friedman Babcock
71. Cuburile Jenga și un aparat de fotografiat
Catherine G. Tierney
72. Scutul de furie
Teresa A. Glatthorn
73. Folosirea cărţilor artizanale pentru a‑i pregăti pe copii pentru traumele sau crizele previzibile
Kevin O’Connor
74. Scala trăirilor de furie
Joyce Meagher
75. Tropăim și pocnim bule
Cathy Wunderlich
76. Dărâmarea zidurilor furiei
Jennifer Leonetti
77. Figurine 
Sylvia Fisher

Secţiunea a șaptea. Tehnici de joc în grup
78. ElastaBlast 
Kimberly Dye
79. Activitate pentru coeziunea grupului
Glenda F. Short
80. Căpitanii de pe Avatar: o aventură spaţială pentru copiii care trec printr‑o perioadă de schimbări
Tara M. Sinclair
81. Dl Urât
Mary May Schmidt

82. Grupul de marionete terapeutice
Aileen Cunliffe
83. Spectacolul de marionete
Glenda F. Short
84. Tehnica naraţiunii comune prin intermediul jocului cu marionete în terapia de grup prin joc
Mitch Jacobs

Secţiunea a opta. Alte tehnici
85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viaţă pentru copiii aflaţi în terapie prin joc
Harold M. Heidt
86. Figurina propriei persoane pentru jocul 
în cutia cu nisip
L. Jean Ley și Jean Howze
87. Lista îngrijorărilor
Richard Sloves
88. Albumul meu de bebeluș
Karen Pitzen
89. Fluierul sau flautul dulce
Robert W. Freeman
90. Un nou început — ceremonia rochiei de mireasă
Patricia B. Grigoryev
91. Terapia prin joc și animalele de companie
Mary‑Lynn Harrison
92. Douăsprezece versus una
Mary May Schmidt
93. Terapeutul interior
Patricia B. Grigoryev
94. Comentarii în direct
David A. Snyder

95. Tehnica liniei timpului
Jo Ann L. Cook
96. Procesul de încheiere a terapiei folosind metafora
Teresa A. Glatthorn
97. Centrul emoţiilor
Helen E. Benedict
98. Tehnica aparatului de fotografiat de unică folosinţă
Jo Ann L. Cook
99. Folosirea animalelor în contextul terapiei prin joc
S. Eileen Theiss
100. Plimbarea pentru a cumpăra popcorn
Allan Gonsher
101. Coterapia prin joc 
Ann C. Levinger

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de același autor

Created in 0.0614 sec