Bebelusi destepti - Cum sa formam si sa dezvoltam inteligenta copiilor nostri

Preț: 59,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Robin Fancourt
ISBN: 973-18-12-00-7
Editura: Elena Francisc Publishing
Anul publicării: 2007
Pagini: 240
Categoria: Pedagogie - Psihologia copilului
DESCRIERE
...''Bebelusi destepti - Cum sa formam si sa dezvoltam inteligenta copiilor nostri''
... in lucrarea de fata Dr. Robin Fancourt isi poarta cititorul intr-o calatorie fascinanta, de la conceptie pina in primii ani de viata, calatorie ce dezvaluie procesul misterios prin care bebelusii invata, inteleg, stabilesc relatii cu ceilalti, capata incredere in ei insisi si reusesc. Intelegind cum functioneaza creierul, putem imbunatati viata copiilor in foarte multe feluri.
„Copiii mici învaţă în numeroase moduri. Acestea trebuie să fie înţelese şi incluse în mediul lor familial, mai ales cînd se apropie de vîrsta şcolară. Purtaţi-vă cu copiii voştri mici în aşa fel încît să le respectaţi unicitatea şi vîrsta, temperamentul şi nivelul de înţelegere."
O mamă îi cântă bebeluşului ei; un tată îi citeşte fetiţei lui; o soră se joacă cu fratele ei mai mic. În adâncuri se petrece un miracol ascuns. Întâlnirea între bebeluş şi lumea exterioară se petrece nu numai la nivel corporal, dar şi la nivel energetic, emoţional şi pe mii de niveluri de o subtilitate inimaginabilă.
Comunicarea, relaţionarea activează imediat mii de celule din creierul în formare ale acestor copii mici, declanşând procese de dezvoltare rapidă.
Ştiinţa a confirmat în zilele noastre ceea mamele din toate timpurile au ştiut: faptul că ceea ce determină dezvoltarea mentală şi emoţională sunt experienţele cotidiene ale bebeluşilor, îndeosebi de la concepţie până la vârsta de şase ani.
Îmbrăţişarea, cântatul, mângâierea, vorbitul, şi cititul declanşează o efervescenţă interioară a bebeluşului, pe toate nivelurile.
Într-un mediu în care i se acordă atenţie, afecţiune şi contact fizic, capacitatea bebeluşului de a relaţiona, comunica şi acţiona, creşte fulgerător.
Creierul i se dezvoltă rapid, în aşa fel încât un bebeluş de opt luni poate avea cu 25% mai multe conexiuni cerebrale decît un copil căruia i se acordă insuficient de multă atenţie.
Un copil de doi ani înconjurat de adulţi atenţi şi iubitori, poate să cunoască 300 de cuvinte în plus faţă de un copil lăsat de izbelişte. În acelaşi timp, un copil părăsit, care nu are cu cine să relaţioneze, neiubit şi neţinut în braţe, poate rămâne cu tare irecuperabile.
CUPRINS:
Introducere... 9
Cunoştinţe vechi şi descoperiri noi... 10
Cel mai important mesaj... 11
1. Centrul universului... 15
Unităţile funcţionale... 19
Forţa motrice... 21
Controlul suprem... 24
2. Părinţi minunaţi... 27
Primul dar... 28
Receptarea şi reamintirea experienţelor... 31
O cale: mai multe aspecte... 33
Ataşamentul, inima omeniei... 35
Contribuţia specială a taţilor... 38
Sentimentul apartenenţei... 39
Recompense sau pierderi... 40
Depresia maternă... 41
Alte vulnerabilităţi... 43
3. Începutul lumii... 50
Miracolele dezvoltării... 51
Creierul este altfel... 52
Puterea mediului... 57
Efectele specifice ale substanţelor toxice... 58
4. Potenţial şi experienţe... 67
La naştere... 68
Schimbări ascunse... 69
Compensaţiile... 71
Exerciţiul şi dependenţa de utilizare... 72
Curăţarea... 74
Puterea experienţelor timpurii... 76
Secvenţialitatea dezvoltării creierului... 78
Alte implicaţii... 80
Sincronizarea... 82
5. Mişcare şi muzică... 88
Mişcare înainte de naştere... 89
Unităţile funcţionale - muşchii şi reflexele... 90
Factori de control complecşi - creierul şi măduva spinării... 92
Dar nu monopol... 94
Succesiunea abilităţilor motorii... 94
Muzică, mişcare şi creativitate... 96
6. Controlul asupra simţurilor... 100
Primele momente... 101
De la cîntece de leagăn la limbaj... 102
De la văz la vedere... 107
Gustul şi mirosul... 110
Atingerea... 112
Durerea... 115
Senzaţiile sexuale... 117
7. De la curiozitate la învăţare... 120
Contextul social şi afectiv... 121
Cartonaşe colorate, lectură şi calculatoare... 124
Alte moduri de învăţare precoce... 127
Raţionarea şi învăţarea diferenţei dintre bine şi rău... 130
Amprenta asupra creierului... 133
Memoria... 134
Multiplicitatea memoriei... 135
Uimitoarele amintiri ale bebeluşilor şi copiilor mici... 137
Pierderea accesului la amintirile timpurii... 139
Recompensele... 140
8. Comportament, limite şi disciplină... 144
Comportamente şi disciplină... 145
Cînd să intervenim... 148
Disciplina pozitivă şi instructivă... 150
Pedeapsa corporală şi pedeapsa verbală... 152
Graniţe şi limite... 155
9. Somn şi vise... 159
Fundamentul cunoaşterii ştiinţifice... 159
Adormirea... 161
Tiparele de somn... 162
Visele... 165
10. Cînd lucrurile merg prost... 168
Abuz, violenţă şi o viaţă de familie haotică... 169
Dezavantaje timpurii... 170
Răul cel mai mare... 171
Comportamentele asociate... 173
Adaptare la inadaptabil... 175
Impactul neglijenţei... 177
Sărăcie şi neglijare... 180
Implicaţiile... 181
11. Alimentaţia, creierul şi sănătatea... 186
Înainte de naştere... 186
Laptele: primul aliment... 187
Influenţa experienţelor senzoriale... 189
Alimentaţia săracă... 190
Creierul şi sănătatea fizică... 191
Creierul şi sănătatea psihică... 194
12. Personalitate şi temperament... 199
Schimbarea direcţiei... 200
Interacţiuni negative şi pozitive... 202
13. Provocarea... 205
Barierele... 206
Ce se poate face... 209
Anexă... 211
Concepte şi orizonturi noi... 211
Înainte de naştere... 211
Examinarea celulelor cerebrale şi a legăturilor dintre ele... 212
Tomografie computerizată... 213
Evaluarea suplimentară a funcţionării... 214
Rezonanţa magnetică funcţională (FMRI)... 215
Tomografia cu emisie de pozitroni (PET)... 216
Electroencefalograma (EEG)... 217
Potenţialul corelat cu evenimentul (ERP)... 217
Analiza substanţelor chimice... 218
Funcţionarea genelor... 219
Glosar... 221
Trimiteri bibliografice... 226
Bibliografie şi recomandări de lectură... 232
Autor: Robin Fancourt
... in lucrarea de fata Dr. Robin Fancourt isi poarta cititorul intr-o calatorie fascinanta, de la conceptie pina in primii ani de viata, calatorie ce dezvaluie procesul misterios prin care bebelusii invata, inteleg, stabilesc relatii cu ceilalti, capata incredere in ei insisi si reusesc. Intelegind cum functioneaza creierul, putem imbunatati viata copiilor in foarte multe feluri.
„Copiii mici învaţă în numeroase moduri. Acestea trebuie să fie înţelese şi incluse în mediul lor familial, mai ales cînd se apropie de vîrsta şcolară. Purtaţi-vă cu copiii voştri mici în aşa fel încît să le respectaţi unicitatea şi vîrsta, temperamentul şi nivelul de înţelegere."
O mamă îi cântă bebeluşului ei; un tată îi citeşte fetiţei lui; o soră se joacă cu fratele ei mai mic. În adâncuri se petrece un miracol ascuns. Întâlnirea între bebeluş şi lumea exterioară se petrece nu numai la nivel corporal, dar şi la nivel energetic, emoţional şi pe mii de niveluri de o subtilitate inimaginabilă.
Comunicarea, relaţionarea activează imediat mii de celule din creierul în formare ale acestor copii mici, declanşând procese de dezvoltare rapidă.
Ştiinţa a confirmat în zilele noastre ceea mamele din toate timpurile au ştiut: faptul că ceea ce determină dezvoltarea mentală şi emoţională sunt experienţele cotidiene ale bebeluşilor, îndeosebi de la concepţie până la vârsta de şase ani.
Îmbrăţişarea, cântatul, mângâierea, vorbitul, şi cititul declanşează o efervescenţă interioară a bebeluşului, pe toate nivelurile.
Într-un mediu în care i se acordă atenţie, afecţiune şi contact fizic, capacitatea bebeluşului de a relaţiona, comunica şi acţiona, creşte fulgerător.
Creierul i se dezvoltă rapid, în aşa fel încât un bebeluş de opt luni poate avea cu 25% mai multe conexiuni cerebrale decît un copil căruia i se acordă insuficient de multă atenţie.
Un copil de doi ani înconjurat de adulţi atenţi şi iubitori, poate să cunoască 300 de cuvinte în plus faţă de un copil lăsat de izbelişte. În acelaşi timp, un copil părăsit, care nu are cu cine să relaţioneze, neiubit şi neţinut în braţe, poate rămâne cu tare irecuperabile.
CUPRINS:
Introducere... 9
Cunoştinţe vechi şi descoperiri noi... 10
Cel mai important mesaj... 11
1. Centrul universului... 15
Unităţile funcţionale... 19
Forţa motrice... 21
Controlul suprem... 24
2. Părinţi minunaţi... 27
Primul dar... 28
Receptarea şi reamintirea experienţelor... 31
O cale: mai multe aspecte... 33
Ataşamentul, inima omeniei... 35
Contribuţia specială a taţilor... 38
Sentimentul apartenenţei... 39
Recompense sau pierderi... 40
Depresia maternă... 41
Alte vulnerabilităţi... 43
3. Începutul lumii... 50
Miracolele dezvoltării... 51
Creierul este altfel... 52
Puterea mediului... 57
Efectele specifice ale substanţelor toxice... 58
4. Potenţial şi experienţe... 67
La naştere... 68
Schimbări ascunse... 69
Compensaţiile... 71
Exerciţiul şi dependenţa de utilizare... 72
Curăţarea... 74
Puterea experienţelor timpurii... 76
Secvenţialitatea dezvoltării creierului... 78
Alte implicaţii... 80
Sincronizarea... 82
5. Mişcare şi muzică... 88
Mişcare înainte de naştere... 89
Unităţile funcţionale - muşchii şi reflexele... 90
Factori de control complecşi - creierul şi măduva spinării... 92
Dar nu monopol... 94
Succesiunea abilităţilor motorii... 94
Muzică, mişcare şi creativitate... 96
6. Controlul asupra simţurilor... 100
Primele momente... 101
De la cîntece de leagăn la limbaj... 102
De la văz la vedere... 107
Gustul şi mirosul... 110
Atingerea... 112
Durerea... 115
Senzaţiile sexuale... 117
7. De la curiozitate la învăţare... 120
Contextul social şi afectiv... 121
Cartonaşe colorate, lectură şi calculatoare... 124
Alte moduri de învăţare precoce... 127
Raţionarea şi învăţarea diferenţei dintre bine şi rău... 130
Amprenta asupra creierului... 133
Memoria... 134
Multiplicitatea memoriei... 135
Uimitoarele amintiri ale bebeluşilor şi copiilor mici... 137
Pierderea accesului la amintirile timpurii... 139
Recompensele... 140
8. Comportament, limite şi disciplină... 144
Comportamente şi disciplină... 145
Cînd să intervenim... 148
Disciplina pozitivă şi instructivă... 150
Pedeapsa corporală şi pedeapsa verbală... 152
Graniţe şi limite... 155
9. Somn şi vise... 159
Fundamentul cunoaşterii ştiinţifice... 159
Adormirea... 161
Tiparele de somn... 162
Visele... 165
10. Cînd lucrurile merg prost... 168
Abuz, violenţă şi o viaţă de familie haotică... 169
Dezavantaje timpurii... 170
Răul cel mai mare... 171
Comportamentele asociate... 173
Adaptare la inadaptabil... 175
Impactul neglijenţei... 177
Sărăcie şi neglijare... 180
Implicaţiile... 181
11. Alimentaţia, creierul şi sănătatea... 186
Înainte de naştere... 186
Laptele: primul aliment... 187
Influenţa experienţelor senzoriale... 189
Alimentaţia săracă... 190
Creierul şi sănătatea fizică... 191
Creierul şi sănătatea psihică... 194
12. Personalitate şi temperament... 199
Schimbarea direcţiei... 200
Interacţiuni negative şi pozitive... 202
13. Provocarea... 205
Barierele... 206
Ce se poate face... 209
Anexă... 211
Concepte şi orizonturi noi... 211
Înainte de naştere... 211
Examinarea celulelor cerebrale şi a legăturilor dintre ele... 212
Tomografie computerizată... 213
Evaluarea suplimentară a funcţionării... 214
Rezonanţa magnetică funcţională (FMRI)... 215
Tomografia cu emisie de pozitroni (PET)... 216
Electroencefalograma (EEG)... 217
Potenţialul corelat cu evenimentul (ERP)... 217
Analiza substanţelor chimice... 218
Funcţionarea genelor... 219
Glosar... 221
Trimiteri bibliografice... 226
Bibliografie şi recomandări de lectură... 232
Autor: Robin Fancourt
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 91,08 RONPRP: 99,00 RON
- 67,00 RON
- 48,48 RON
RECENZII