?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

....''Casa in flacari. Despre regie si dramaturgie'' Am experimentat varii moduri de a mă folosi de iluzii, evitând ca iluziile să se folosească de mine. A face teatru înseamnă a trăi o vrajă, a crea arhipelaguri de insule magice, tragice sau grotești, oglinzi ale lumii, așa cum o cunoaștem, sau ale unor lumi diferite de real, ca un delir fantastic. Dar după fiecare vrajă, după fiecare labirint în care nimic nu părea să fie cert, am rupt bagheta magică. Seară de seară, după ultima scenă, m-am întors la Istorie. Am lăsat spectacolul să crească precum un copac sacru și apoi eu însumi l-am doborât. Uneori, semințe neștiute cădeau din rămuriș și se afundau în profunzimile unui spectator unde germinau, lăsându-l mut și nemișcat. Despre autor: Eugenio Barba s-a nascut in anul 1936 la Gallipoli, Italia. In 1954 emigreaza in Norvegia, unde lucreaza mai intai ca sudor si marinar. Studiaza literatura franceza si norvegiana si istoria religiilor la Universitatea din Oslo. In 1961, Eugenio Barba pleaca la Varsovia pentru a studia regia de teatru, dar renunta un an mai tarziu pentru a i se alatura lui Jerzy Grotowski, la vremea respectiva directorul artistic al Teatrului 13 Randuri din Opole. Barba ramane alaturi de Grotowski timp de trei ani. In 1963 pleaca pentru prima data in India, unde intalneste teatrul Kathakali. In anul 1964, Eugenio Barba revine la Oslo, cu intentia de a lucra ca regizor, insa, strain fiind, nu e binevenit in breasla. Astfel, se decide sa isi infiinteze propria companie de teatru. Aduna in jurul sau un grup de tineri respinsi de scolile traditionale de teatru si, la 1 octombrie 1964, infiinteaza Odin Teatret. Prima productie, Ornitofilene, dupa un text al autorului norvegian Jens Bjorneboe, a fost prezentata in Norvegia, Suedia, Finlanda si Danemarca. Eugenio Barba este invitat apoi de municipalitatea din Holstebro, un oras mic din nord-vestul Danemarcei, sa creeze un laborator de teatru in localitate. Pentru inceput, i se ofera o ferma veche si o suma modesta. Astfel, regizorul se hotaraste sa mute Odin Teatret la Holstebro. In 1979, Eugenio Barba fondeaza ISTA (International School of Theatre Anthropology). In ultimii patruzeci si cinci de ani, regizorul a realizat peste saptezeci de productii cu Odin Teatret si cu ISTA intercultural Theatrum Mundi Ensemble, unele avand nevoie mai bine de doi ani de repetitii. Printre cele mai cunoscute spectacole ale sale se numara Ferai, Min Fars Hus, Ramasitele pamantesti ale lui Brecht, Evanghelia de la Oxyrhyncus, Talabot, Kaosmos, Mythos, Visul lui Andersen, Ur-Hamlet si Don Giovanni all’Inferno. Regizorul a publicat, de asemenea, numeroase volume, dintre care amintim O canoe de hartie, Teatru – singuratate, mestesug, revolta si Pamant de cenusa si diamant. A primit titlul de doctor honoris causa la mai multe universitati de renume si a obtinut diverse premii de prestigiu. Autor: Eugenio Barba

Titluri de același autor

Created in 0.0316 sec