Comunicarea defectuoasa

Comunicarea defectuoasa
Preț: 50,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 352
Format: 14,5x20,5

DESCRIERE

Comunicarea defectuoasa. Abordarea eficienta a discutiilor - Douglas Stone, Bruce Patton, Sheila Heen …aceasta carte ne deschide ochii asupra lucrurilor ce ne îngreuneaza uneori comunicarea si ne fac sa fim reticenti la a purta discutii sau incapabili în a le gestiona cum se cuvine. Comunicarea defectuoasa se refera la orice problema despre care nu vrem sa discutam, de la a cere o marire de salariu pâna la a-ti atentiona vecinul sa-si potoleasca într-un fel câinele ce latra întruna. Oamenii se feresc, în general, de aceste discutii de teama consecintelor. Iar când îsi fac curaj si încep totusi conversatia, interlocutorii simt si gândesc mai mult decât lasa sa se vada. Fiecare interactiune verbala defectuoasa este alcatuita, de fapt, din trei discutii: una centrata pe întrebarea „ce s-a întâmplat?“, alta pe sentimente si o a treia axata pe identitate. Prima discutie are în centru dezacordul partilor cu privire la cele întâmplate între ei si problema vinovatului. A doua discutie se refera la sentimentele pe care le au interlocutorii si la autenticitatea lor. A treia discutie este una interioara, pe care o purtam în sinea noastra, încercând sa întelegem cum ne transformam si cum ne purtam în situatia data. Pentru o buna întelegere si o comunicare eficienta, trebuie sa recunoastem cele trei planuri ale unei conversatii, sa evitam greselile comune si sa transformam discutia problematica într-una cu rol de informare. Câteva dintre greselile pe care le facem des sunt: 1. Sa consideram ca numai punctul nostru de vedere este corect si ca interlocutorul se însala amarnic, 2. Sa ne imaginam ca stim care sunt intentiile celuilalt si, fireste, sa dam vina pe el, refuzând sa întelegem ca avem si noi partea noastra de vina. Pentru solutionarea acestor situatii, autorii ne propun sa încercam sa aflam ce gândeste interlocutorul, sa-l întrebam punctual care sunt intentiile lui, respectiv sa cartografiem contributia fiecaruia la problema cu care ne confruntam. Pentru a reusi sa gestionam o discutie ce pare sa nu duca nicaieri, întrucât ambele parti sunt convinse si preocupate sa demonstreze ca au dreptate, autorii ne sfatuiesc sa-l ascultam cu atentie pe celalalt, sa punem întrebari, sa-i cerem cât mai multe detalii concrete si sa discutam deschis. în majoritatea situatiilor, aceste tehnici functioneaza. Iar atunci când pare ca nu avem sanse sa ne întelegem, e recomandabil sa trecem peste episodul respectiv. E o atitudine înteleapta. „Acest volum remarcabil este scris de cei care ne-au învatat sa gestionam conflictele la Harvard. Recomand cartea studentilor, parintilor, profesorilor, directorilor si liderilor de orice fel.“ Archie Epps Decan în cadrul Universitatii Harvard „Isi respecta aceasta carte promisiunea de a te face sa actionezi inteligent în situatii problematice, chit ca e vorba de îngrijirea unui copil sau de relatia cu cel mai important client al tau? Da, si-o respecta.“ The New York Times „Inteligenta emotionala aplicata în cele mai grele momente din viata.“ Daniel Goleman Autorul cartii Inteligenta emotionala „Autorii, specialisti în comunicare, transforma un impresionant volum de probleme într-o lectura agreabila si utila.“ Booklist Autori: Douglas Stone Bruce Patton Sheila Heen

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.0298 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.