Criza adolescentei. Mod de administrare

Criza adolescentei. Mod de administrare
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 168
Format: 13x20
Categoria: Psihologie
Preț: 18,90 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Criza adolescentei. Mod de administrare - Veronique Guerin

 
... parinti, doriti sa aveti o relatie armonioasa si un dialog constructiv cu adolescentul dumneavoastra?
 
... vreti sa il intelegeti mai bine si sa depasiti situatiile dificile in care va pune?
 
Aceasta carte isi propune sa va dezvolte capacitatea de a-i fi alaturi in drumul lui catre viata de adult, sa va invete cum sa aveti incredere in calitatile lui si in ale dumneavoastra!
 
Autoarea, psihosociolog si educatoare, va arata ce atitudine sa adoptati, cum sa va comportati si cum sa gestionati mai bine conflictele...
 
Fragmente:
 
... rezultatele şcolare slabe sunt adesea o consecinţă a acestui fapt. Absenteismul, eventual însoţit de hoinăreli în timpul orelor, este o tentativă de a lupta împotriva unui sentiment de vid.
 
Plictiseala reactivează angoasa, fiind cu atât mai intolerabilă în clasă cu cât este asociată cu inactivitate fizică. Agitându-se, adolescentul se eliberează de sentimentul de anxietate care îl acaparează.
 
Adolescenţii pe care îi am în terapie sunt sensibili la rutină. Se plâng de acest lucru şi, de aceea, îşi fac griji pentru viitorul lor. Viaţa părinţilor nu îi mai entuziasmează. Numai acum mai au şansa, îşi imaginează ei, să "se distreze".
 
Sunt însetaţi de aventură. Adulţii din preajma lor care au uitat romanescul anilor de tinereţe par uimiţi de toate acestea. Şcoala, care presupune un orar, are un caracter de permanenţă şi se desfăşoară într-un anumit cadru, li se pare adolescenţilor un loc monoton şi plin de constrângeri.
 
Nicio surpriză nu îi aşteaptă aici. Suferă mai mult decât la orice altă vârstă de sindromul "serviciu-casă".

   Statutul de şcolar agravează trăirea de pasivitate atât de răspândită în adolescenţă. în celelalte forme de învăţământ, mai ales în liceele profesionale, aceasta nu mai reprezintă aşa o problemă, fiindcă tânărului i se oferă posibilitatea de a fi mai activ cu ocazia stagiilor. însă în momentele depresive, demersul activ este invalidat.

   Depresia se manifestă prin tulburări ale somnului, lentoare în plan intelectual şi fizic, tulburări ale concentrării şi ale atenţiei, dezinteres şi tulburări de comportament. Fiecare dintre aceste aspecte este o cauză în sine a scăderii randamentului şcolar.

   Tulburările somnului, indiferent dacă sunt sau nu însoţite de depresie, sunt foarte frecvente în adolescenţă. Este vorba în principal de insomnie la culcare. Apare într-unui din două cazuri, mai ales în rândul fetelor.
 
Ritmul nictemeral (adică ciclul veghe-somn) tinde să se inverseze. Adolescentul are dificultăţi în a adormi, dar poate rămâne în pat până la prânz.
 
Un adolescent din doi declară că se simte obosit când se trezeşte. Poate că ar fi bine să ţinem cont de acest lucru în întocmirea orarelor la liceu...

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0570 sec