Cuvintele iti modeleaza creierul
Preț: 45,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Andrew Newberg, Mark Robert Waldman
ISBN: 606-588-825-8
Editura: Curtea Veche
Anul publicării: 2016
Pagini: 304
Format: 13x20
Categoria: Dezvoltare personala
DESCRIERE
Cuvintele iti modeleaza creierul. 12 strategii de conversatie menite sa dea incredere, sa aplaneze conflictele si sa consolideze intimitatea - Andrew Newberg, Mark Robert Waldman …uneori, avem senzația că suntem cu atât mai puțin auziți cu cât vorbim mai mult. În urma cercetărilor făcute – prezentate și în cărți precum De ce nu dispare Dumnezeu și Cum ne schimbă Dumnezeu creierul –, Andrew Newberg și Mark Robert Waldman ne dezvăluie concluzii referitoare la modul de funcționare a creierului... Fragmente din carte: Limbajul încrederii CREIERUL ESTE UN IMENS CENTRU de comunicare. Are aproximativ 85 de miliarde de neuroni şi 85 de celule gliale, fiecare cu o minte a sa. Acestea sunt eficiente, cooperante, se conectează şi deconectează între ele in mod continuu. Aid se depozitează informaţiile, sentimentele, amintirile, sistemul de credinţe şi comportamentele de zi cu zi învăţate, dar numai o mică parte din această informaţie vastă este accesibilă pentru conştiinţa noastră de zi cu zi—acele patru sau cinci unităţi de informaţie pe care ie putem reţine în memoria noastră de lucru timp de maximum 30 de secunde. In comparaţie cu restul proceselor care au loc în creier, conştientizarea pare un proces ineficient, deoarece oferă o perspectivă destul de limitată asupra realităţii şi compensează acest lucru apelând la numeroase presupuneri şi bănuieli Cât de realist este acest model al lumii pe care îl conturează conştiinţa? Chiar nu ştim, aşa că, în linii mari, trebuie să acceptăm că este de încredere şi util, în cea mai mare parte, este destul de eficient însă, chiar şi aşa, ne oferă un acces limitat asupra realităţii din minţile celorlalti. Când începem o conversaţie semnificativă, creierul nostru încearcă să evalueze câtă siguranţă oferă intenţiile şi cuvintele celorlalţi oameni. Dacă nu putem stabili o relaţie de încredere, nu putem face afaceri cu ei şi în mod cert nu ne putem îndrăgosti. Mai întâi să definim pe scurt ce este încrederea. Dicţionarul oferă mai multe variante: speranţă, credinţă, certitudine, grad de dependenţă. In relaţii, oferim încredere persoanelor pe care ştim că ne putem baza, pentru a ne atinge ţeluri comune. Dar încrederea nu este ceva ce poate fi măsurat direct. Putem cuantifica banii şi, intr-o anumită măsura, performanţele, dar ce cantitate de încredere este necesară pentru a ne asigura că va avea loc o interacţiune de succes? ……………… Onestitate şi falsitate Avem nevoie să ne uităm ia faţa unei persoane pentru a putea vedea câtă încredere emană, dar, in momentul în care observăm că suntem priviţi, creierul intră într-o stare de anxietate şi de alertă pe măsură ce decide dacă o persoană ne este prieten sau duşman, bazându-se pe decodarea trăsăturilor celeilalte persoane. In mod evident, acest lucru este problematic in cazul unei primei impresii, deoarece înseamnă că sunt şanse mari să vedem o faţă care pare îngrijorată şi, prin urmare, să percepem că nu inspiră încredere — mai ales dacă persoana este conştientă că ne uităm la ea. Această problemă neurologică este o aducere aminte a faptului că primele impresii nu ne pot oferi decât o mică intuiţie despre caracterul sau integritatea unei persoane. Acelaşi lucru este valabil şi când vine vorba despre dragostea la prima vedere. Spre exemplu, o persoană care pare să îţi transmită acea privire specială, încărcată de dorinţă, ar putea fi cu gândul la altcineva sau altceva. Ai putea crede că e interesată de tine, dar ea, de fapt, să fie îndrăgostită de produsele de patiserie expuse în geamul brutăriei din spatele tău. Putem folosi primele impresii ca pe un indicator, dar este nevoie să strângem mult mai multe informaţii intrând în conversaţie... CUPRINS: Mulţumiri Nota autorului PARTEA I DOVEZILE Neuroştiinţa comunicării, a conştiinţei, a cooperării şi a încrederii Capitolul 1 Un nou fel de a conversa Capitolul 2 Puterea cuvintelor Capitolul 3 Multiplele limbaje ale creierului Capitolul 4 Limbajul conştiinţei Capitolul 5 Limbajul cooperării Capitolul 6 Limbajul încrederii PARTEA A II-A STRATEGIILE Dezvoltarea unor noi abilitaţi de comunicare Capitolul 7 Valorile interioare, fundamentul existenţei conştiente Capitolul 8 12 paşi spre intimitate, cooperare şi incredere Capitolul 9 Comunicarea Empatică: exersează-ţi creierul social PARTEA A III-A APLICAŢII PRACTICE Cum să comunici eficient cu cei din jur Capitolul 10 Comunicarea Empatică cu cei dragi Capitolul 11 Comunicarea Empatică la locul de muncă Capitolul 12 Comunicarea Empatică cu cei mici Anexa A Training In Comunicarea Empatică: CD-uri, mp3-uri, cărţi cu exerciţii, seminare Online şi workshop-uri Anexa B Comunicarea Empatică: protocol pentru exerciţiile în cuplu Anexa C Comunicarea Empatică: lucrare de cercetare Note Index
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-Promo
-Asistenţă online
-Suntem deconectați |
RECENZII