Familia constienta. O revolutie in parentaj sau despre cum sa ne crestem copiii cu atentie si intelepciune

Familia constienta. O revolutie in parentaj sau despre cum sa ne crestem copiii cu atentie si intelepciune
-8%
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 480
Format: 13x20
Categoria: Psihologie
Preț: 46,00 RON
50,00 RON (-8%)
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Familia constienta. O revolutie in parentaj sau despre cum sa ne crestem copiii cu atentie si intelepciune - Shefali Tsabary

 
Un părinte înţelept este conştient că paradigmele tradiţionale ale parentajului, în care părintele este considerat superior copilului, sunt anacronice în lumea modernă, cauzând disfuncţionalitate şi lipsa conexiunii autentice în familie.
 
În schimb, aceşti părinţi doresc să devină arhitecţii unui nou model de parentaj, în care părintele şi copilul sunt parteneri egali, care se ajută reciproc şi sunt împreună pe un drum al dezvoltării, fondat pe o conştientizare tot mai mare.
 
Fragmente:
 
... când le insuflăm copiilor mentalitatea de a se strădui să obţină un lucru exterior pentru a se simţi mai valoroşi - o anumită notă la şcoală, un premiu pentru realizări personale -, le transmitem mesajul că viaţa în sine este mai puţin importantă decât rezultatele obţinute.
 
Îi învăţăm astfel că viaţa are sens doar atunci când obţin rezultate excepţionale, nu când îşi exprimă sinele autentic în fiecare moment din viaţă.

    Crescându-ne copiii pentru a fi orientaţi spre rezultatul final şi a aborda viaţa în funcţie de cum îi face să se simtă o anumită experienţă - plăcut sau nu -, îi învăţăm că, dacă o activitate nu întruneşte anumite criterii, ar trebui să o evite şi să caute o altfel de experienţă, care să le ofere o stare de fericire.
 
Astfel, din cauza fricii noastre că ei ar putea suferi în vreun fel, copiii vor rata experienţa imediată a vieţii. Este trist faptul că, în loc să ne învăţăm copii să-şi descopere rezilienţa, astfel încât să facă faţă experienţelor dureroase, proiectăm asupra lor temerile noastre şi, prin urmare, îi învăţăm să evite suferinţa cu orice preţ.

    Când copiii noştri sunt forţaţi să aibă sentimente de tristeţe, această situaţie este interpretată atât de către copil, cât şi de către părinte că „ceva nu e în ordine". Apoi, atât în mintea noastră, cât şi în a lor, începe să se desfăşoare o întreagă dramă marcată de teamă şi de disperare.
 
Toate aceste lucruri se întâmplă, deoarece copilul nu realizează că viaţa este pur şi simplu şi că tot ce trebuie să facă pentru a trăi o viaţă plină de sens este să fie conectaţi deplin la momentul prezent, având încredere în ei că au abilitatea de a face faţă tuturor provocărilor care pot apărea.

    Când clientă mea Ramona, o fetiţă de clasa a şasea, a avut probleme cu prietenii ei de la şcoală, mama ei, Jane, nu a putut tolera acest lucru.
 
Ramona se confrunta cu propriile emoţii complexe şi uneori plângea - o experienţă esenţială pentru un preadolescent şi prin care trebuia să treacă. Mama ei încerca în mod repetat să anihileze emoţiile fiicei sale, intervenind cu astfel de comentarii: „Mă voi duce la şcoală mâine şi voi afla cine sunt acei copii răutăcioşi.
 
Urăsc să te văd atât de supărată! Îi voi spune consilierului şcolar să rezolve problema imediat".
 
Când Jane a discutat acest incident cu mine, i-am sugerat:

    - Ai putea să-i acorzi fiicei tale libertatea de a avea aceste emoţii, fără a simţi nevoia să le găseşti o justificare sau să le schimbi? Te doare să vezi că este respinsă, deoarece identifici această respingere cu valoarea ei personală.
 
Ce s-ar întâmpla dacă le-ai delimita pe cele două? Poate că astfel i-ai putea arăta că a fi respins de către prieteni este un efect negativ inevitabil al prieteniei, dar nu are nicio legătură cu valoarea ei ca persoană.
 
Nu toată lumea se va purta frumos cu noi sau ne va plăcea. Nici nu ar trebui să se întâmple aşa. Au dreptul la propriile convingeri, opinii şi sentimente în legătură cu noi. Este privilegiul lor...
 

CUPRINS:
 

MISIUNEA FAMILIEI CONŞTIENTE... 11

 

    PARTEA ÎNTÂI: O NOUĂ TREZIRE... 14

 

1. ÎNVĂŢAREA UNEI NOI ABORDĂRI... 15
Răcnetul eului... 23
Cum ne provoacă temerile noastre anxietate, furie şi alte asemenea reacţii faţă de copiii noştri... 27
Rolul jucat de trecutul tău... 31
Este vorba despre copilul tău sau despre tine?... 33
Copiii noştri sunt cei care ne trezesc conştiinţa... 35
Redirecţionarea atenţiei... 40

 

2. MODUL ÎN CARE CULTURA îl PROGRAMEAZĂ PE PĂRINŢI SĂ DEA GREŞ... 43
Când grija este simţită ca o dorinţă de a controla... 45
Ciocnirea fusuribr orare... 47
Care sunt nevoile reale ale copilului... 50

 

3. FACTORII DECLANŞATORI INVIZIBILI Al AGRESIVITĂŢII NOASTRE... 54
Sursele factorilor noştri declanşatori... 59
Kool-Aid-ul parental... 62

 

    PARTEA A DOUA: MITURILE NOASTRE DE PARENTAJ... 69

 

4. MITUL 1: PARENTAJUL TREBUIE SĂ FIE CENTRAT EXCLUSIV PE COPIL... 71
Problema cu parentajul centrat exclusiv pe copil... 72
Dictatura lui „prea"... 76
Este parentajull în realitate lipsit de egoism?... 80
Îndrăzneăte să te educi pe tine mai întâi... 82

 

5. MITUL 2: UN COPIL DE SUCCES ARE CELE MAI BUNE REZULTATE... 90
Un program bazat pe distracţie... 91
Trendul de a fi cel mai bun apare peste tot... 96
Sabia cu două tăişuri:. atingerea potenţialului maxim"... 98
Copilul „care nu-şi atinge potenţialul maxim"... 101
A pune lucrurile în perspectivă... 105

 

6. MITUL 3: EXISTĂ COPII CUMINŢI ŞI COPII RĂI... 109
Comportament sfidător sau defensiv?... 114
Standardele duble... 117

 

7. MITUL 4: PĂRINŢII BUNI SUNT ÎNNĂSCUŢI... 121
Trecerea de la fantezia parentajului la realitate... 122

 

8. MITUL 5: UN PĂRINTE BUN ESTE IUBITOR... 127
Dragostea este doar un început... 128
Când copilul nu simte iubirea drept iubire... 130
Reevaluarea convingerilor noastre despre iubire... 134

 

9. MITUL 6: PARENTAJUL ÎNSEAMNĂ A CREŞTE UN COPIL FERICIT... 140
Cum să ne bucurăm de viaţă. ca atare" - a fi versus a face... 144
Să învăţăm de la copii ce este fericirea... 149

 

10. MITUL 7: PĂRINŢII TREBUIE SĂ DEŢINĂ CONTROLUL... 151
Înţelegerea limitelor controlului nostru... 153
Redefinirea conceptului de control, cu scopul de a educa oameni autentici... 155

 

    PARTEA A TREIA: ÎNŢELEGEREA REACTIVITĂŢII NOASTRE... 161

 

11. CREŞTEREA COPILULUI AUTENTIC... 163
Cum am început să devin mai conştientă... 165
Recunoaşterea chemării eului pierdut... 171
Împrietenirea cu sinele nostru pierdut... 173
Descoperirea modelului emoţional familial... 176

 

12. CE SE ASCUNDE CU ADEVĂRAT ÎN SPATELE REACŢIILOR NOASTRE... 182
Modalităţi tipice de exprimare a anxietăţii... 184
Esenţa fricii noastre... 186
Frica de a nu fi iubit(ă)... 187
Despre încredere, abundenţă şi autonomie... 216

 

13. TRECEREA DE LA FRICĂ LA CONŞTIENTIZARE... 217
Dezvoltarea din umbrele trecutului... 223
Renunţarea la fantezia părinţilor perfecţi... 228
Separarea iubirii de frică... 233
Un nou drum se deschide în faţa noastră... 239

 

    PARTEA A PATRA: COMPETENŢE PARENTALE TRANSFORMATOARE... 241

 

14. DE LA A AVEA AŞTEPTĂRI LA ASUMAREA ANGAJAMENTULUI... 243
Problema cu aşteptările bine intenţionate"... 248
Ce înseamnă să ai aşteptări neîmplinite?... 251
De la raţiune la emoţii... 254
Dansul nondualităţii... 258
Libertatea oferită de conectarea emoţională... 261
Transformarea aşteptării în implicare conştientă... 266

 

15. DE LA REACŢIA IRAŢIONALĂ LA PREZENŢA CONŞTIENTĂ... 270
Conectarea la momentul prezent... 271
Puterea efemerităţii... 277
Starea de perfecţiune a prezentului. ca atare"... 280
Reacţia fa emoţională declanşează reacţia copilului tău... 288
Transformarea reacţiei emoţionale într-un mod de exprimare autentic... 294

 

16. DE LA HAOS LA PACE... 299
Forţa liniştii... 301
Când a vorbi creează probleme - valoarea ascultării conştiente... 306
Descoperirea puterii propriei prezenţe... 312
Cum să-ţi faci timp pentru a avea timp... 315

 

17. DE LA ROLURI LA LIPSA ROLURILOR... 319
Cum să ne lăsăm ghidaţi de univers... 322
Conectarea la un spaţiu lipsit de roluri: perspective din natură... 324
Puterea antidotului... 331
Puterea conţinerii emoţionale... 333
Crearea unor stări de spirit pozitive... 336

 

18. DE LA EMOŢII LA SENTIMENTE... 342
Crearea unui drum direct către sentimente... 355

 

19. DE LA FUZIUNE LA AUTONOMIE... 363
Capcana fuziunii emoţionale... 368
Dezvoltarea independenţei emoţionale... 370
Nu vă temeţi de discuţiile în contradictoriu!... 374
Acceptarea suferinţei... 375

 

20. DE LA JUDECĂŢI DE VALOARE LA EMPATIE... 378
Ce înseamnă cu adevărat empatia... 383
Cum să abordăm cu empatie realitatea de zi cu zi... 391
Empatia nu înseamnă complicitate... 394
Clarificarea universului nostru interior... 397

 

21. DE LA DISCIPLINĂ LA LIMITE ÎNŢELEPTE... 401
Nu poţi stabili o limită pe care nu o ai... 402
Care este scopul suprem al limitelor tale?... 406
Limite care ne îmbunătăţesc calitatea vieţii... 407
Când sunt necesare consecinţele şi pedepsele?... 411
Puterea limitelor clare... 414
Mecanismul menţinerii limitelor... 417
Cum funcţionează cu adevărat consecinţele naturale şi logice?... 421
În ce măsură reflectaţi propriile valori?... 427
Întrebări de evaluare a gradului de reflectare a valorilor... 429
Zona lipsită de ipocrizie... 432
Redefinirea disciplinei... 436

 

22. DE PE CÂMPUL DE LUPTĂ LA MASA NEGOCIERILOR... 438
Ascultarea dorinţelor neexprimate... 439
Distanţarea faţă de indulgenţa iraţională... 443
De la beneficiul personal la o situaţie benefică pentru toată lumea... 446
Finalul războiului dintre fraţi... 453
Cum să faci faţă dramei divorţului... 457
Alertă de gradul zero: alegerea unui alt drum... 460
Curajul de a fi un războinic al păcii... 462

 

EPILOG
Renunţarea la vechiul mod de a fi, trezirea propriei conştiinţe... 465
ANEXĂ


30 de mementouri zilnice pentru a ne dezvolta conştientizarea... 467
MULŢUMIRI... 479

 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0737 sec