Incepe cu de ce. Cum ne inspira marii lideri astfel incat sa trecem la actiune

Incepe cu de ce. Cum ne inspira marii lideri astfel incat sa trecem la actiune
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 336
Format: 13x20
Preț: 49,00 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Incepe cu de ce. Cum ne inspira marii lideri astfel incat sa trecem la actiune - Simon Sinek

 
Începe cu de ce, a treia cea mai populară înregistrare a seriei TED Talks a tuturor timpurilor. Sinek începe cu o întrebare fundamentală: de ce unii oameni sau unele companii sunt mai inovatoare, mai influente și mai profitabile decât altele?
 
De ce unele se bucură de o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților?
 
De ce atât de puține companii de top sunt capabile să-și mențină succesul? 
 
Din carte:
 
... la un moment dat s-a vehiculat o poveste interesantă despre un grup de directori americani din industria automobilelor care s-au dus în Japonia să vadă o linie de asamblare. La capătul liniei, uşile erau prinse în balamale, la fel ca în America, însă ceva lipsea.
 
 
In SUA, un muncitor lua un ciocan pneumatic şi bătea încet la capetele uşii, ca să se asigure că se potrivesc perfect. In Japonia, se părea că acest job nu există.
 
Confuz, unul dintre directorii americani a întrebat când verifică ei dacă uşile se închid perfect. Interlocutorul japonez s-a uitat la ei şi le-a răspuns, zâmbind timid:
 
— Ne asigurăm că se închid perfect atunci când le proiectăm.
 
In fabrica de automobile japoneză, angajaţii nu au analizat problema şi nu au strâns informaţii astfel încât să găsească cea mai bună soluţie, ci au proiectat chiar de la început rezultatul dorit. Dacă nu l-ar fi obţinut, şi-ar fi dat seama imediat că ar fi fost o greşeală încă din faza iniţială a procesului tehnologic.
 
In final, uşile automobilelor fabricate în America şi ale celor fabricate în Japonia se închideau perfect atunci când ieşeau 
pe linia de asamblare. Doar că japonezii nu fuseseră nevoiţi să angajeze pe cineva ca să bată uşile cu ciocanul, nici să cumpere asemenea unelte.
 
Mai mult, uşile japoneze aveau şanse să dureze mai mult şi poate chiar să reziste mai bine în caz de accident. Şi toate acestea din simplul motiv că s-au asigurat din capul locului că totul se desfăşoară aşa cum trebuie.
 
Ciocanul folosit de producătorii americani de automobile este o metaforă a modului în care acţionează cele mai multe persoane şi organizaţii. Atunci când se confruntă cu un rezultat care nu corespunde planului iniţial, pentru a-şi atinge totuşi scopul, oamenii folosesc anumite strategii extrem de eficiente pe termen scurt.
 
Insă cât de sănătoase sunt aceste soluţii la nivel structural? Atât de multe organizaţii funcţionează într-o lume a scopurilor concrete şi au la dispoziţie instrumentele prin care le pot atinge.
 
Cele care au realizări mai mari, cele care produc mai mult cu mai puţini oameni şi mai puţine resurse, cele care au o influenţă foarte mare construiesc produse şi chiar recrutează oameni care corespund intenţiei lor iniţiale.
 
Chiar şi atunci când rezultatele se apropie de cele dorite în realitate, marii lideri înţeleg valoarea pe care ceilalţi nu o pot vedea.
 
Fiecare sfat pe care îl dăm, flecare direcţie de acţiune pe care o stabilim, fiecare rezultat pe care ni-l dorim începe cu acelaşi pas: decizia. în lumea aceasta există cei care lovesc uşa cu un ciocan ca să se închidă perfect şi să obţină astfel rezul-tatul dorit şi cei care încep totul diferit.
 
Deşi ambele moduri de acţiune pot duce la rezultate similare pe termen scurt, ceea ce nu sesizăm la prima vedere îi poate garanta cuiva succesul pe termen lung. Cel care înţelege de ce uşile trebuie proiectate de la bun început să se închidă bine va câştiga în final...
 
 
CUPRINS:
 
PARTEA ÎNTÂI
O LUME CARE NU ÎNCEPE PRIN A SE ÎNTREBA DE CE
 
1. Ce se întâmplă când presupui că ştii ceva 
2. Stimulente şi constrângeri 
 
PARTEA A DOUA
O PERSPECTIVĂ ALTERNATIVĂ
 
3. Cercul de Aur 
4. Nu este o opinie, ci o chestiune de biologie pură
5. Claritate, disciplină şi consistenţă 
 
PARTEA A TREIA
LIDERII AU NEVOIE DE PERSOANE CARE SĂ ÎI URMEZE
 
6. Manifestarea încrederii 
7. Cum ne afectează punctul critic 
 
PARTEA A PATRA
CUM SĂ-ŢI ATRAGI PARTIZANI
 
8. Incepe prin a te întreba DE CE, dar ştiind CUM 
9. Ştii DE CE. Ştii CUM. Şi mai departe?
10. Comunicarea nu înseamnă să vorbeşti, ci să asculţi 
 
PARTEA A CINCEA
CEA MAI MARE PROVOCARE ESTE SUCCESUL
 
11. Atunci când DE CE nu mai are sens
12. Apariţia unor puncte de răscruce 
 
PARTEA A ŞASEA
DESCOPERĂ DE CE
 
13. Originea întrebării DE CE 
14. Noua competiţie 
 
Mulţumiri  
 
Note 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1157 sec