Integrare curriculara si dezvoltarea capacitatilor cognitive

Integrare curriculara si dezvoltarea capacitatilor cognitive
Preț: 30,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 272
Format: 16x23
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Integrare curriculara si dezvoltarea capacitatilor cognitive - Anca Popovici Borzea

 
Proiectarea unui curriculum integrat pentru învăţământul secundar
 
Premise ale proiectării
 
Proiectarea unui curriculum integrat pentru învăţământul secundar înseamnă a elabora un curriculum care să răspundă nevoilor şi intereselor unei categorii mari şi relativ eterogene de elevi şi, în consecinţă, considerăm că acest proces trebuie să se fundamenteze pe următoarele trei premise-cheie:
 
• Să ofere oportunitatea realizării unui învăţământ de tip incluziv care permite construirea de contexte de învăţare pentru elevii cu nevoi educaţionale specifice, indiferent de sfera la care facem referire (elevi care au rezultate peste medie în anumite arii de cunoaştere şi elevi supradotaţi, elevi cu nevoi educaţionale speciale şi cu dizabilităţi, inclusiv elevi cu dificultăţi de învăţare, precum şi elevi cu nevoi speciale în funcţie de gen, apartenenţă etnică şi culturală);
 
• Să permită (pre-)specializarea pentru a susţine demersul de integrare activă într-o lume a muncii aflată într-o continuă şi rapidă schimbare, în contextul creşterii caracterului global al economiei, prin dezvoltarea de capacităţi cognitive de nivel ridicat;
 
• Să promoveze posibilitatea de manifestare a opţiunii personale astfel încât elevii să se dezvolte ca persoane independente, flexibile, capabile să desfăşoare un demers eficient de învăţare, relevant pentru nevoile şi interesele personale.
 
a) Proiectarea incluziunii vizează în primul rând prezenţa activă, participarea şi actualizarea potenţialului de învăţare al fiecărui elev prin proiectarea unui set semnificativ şi relevant de experienţe de învăţare. în cazul învăţământului secundar, proiectarea incluziunii implică o structurare a curriculumului astfel încât să poată fi compatibil cu spectrul amplu de nevoi şi interese ale elevilor înrolaţi în acest nivel educaţional. Grupul-ţintă este alcătuit din:
 
• elevi care demonstrează performanţe peste medie în anumite arii de cunoaştere şi cei supradotaţi;
 
• elevi cu nevoi educaţionale speciale şi dizabilităţi, inclusiv cei cu dificultăţi de învăţare;
 
• elevi cu nevoi speciale în funcţie de gen, apartenenţă etnică şi culturală.
 
Programele educaţionale ar trebui să prevadă în acest sens:
 
• activităţi de predare-învăţare adaptate, astfel încât să răspundă nevoilor specifice ale acestor elevi;
 
............
 
 
DIN CUPRINS:
 
Lista tabelelor 
Lista figurilor 
 
Introducere 
 
Capitolul I. învăţământul secundar contemporan: politici, structuri, finalităţi, conţinuturi
 
1. 1. Puncte de reper în devenirea istorică a învăţământului secundar
1. 1. 1. Perspective istorice în dezvoltarea învăţământului secundar
1. 1. 1. 1. Modelul nord-american 
1. 1. 1. 2. Modelul european 
1. 2. Complementaritatea planurilor de analiză ale învăţământului secundar contemporan
1. 2. 1. Perspectiva structurală 
1. 2. 2. Perspectiva statistică 
1. 2. 3. Perspectiva instituţională 
1. 2. 4. Perspectiva profilurilor de formare
1. 2. 5. Perspectiva organizaţională 
1. 3. Dezvoltări şi politici actuale în învăţământul secundar
1. 3. 1. Trăsături caracteristice învăţământului secundar 
1. 3. 2. Dubla provocare a învăţământului secundar contemporan. Obiective prioritare 
1. 3. 3. Poziţionarea învăţământului secundar 
1. 3. 4. Problematica certificărilor şi calificărilor în învăţământul secundar 
1. 3. 4. 1. Tranziţia de la sistemul de învăţământ la piaţa muncii
1. 3. 4. 2. Cadrul European al Calificărilor 
1. 3. 4. 3. Certificări şi calificări în învăţământul secundar contemporan
 
............

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0361 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.