Interogatie si autointerogatie in educatie

Interogatie si autointerogatie in educatie
Preț: 35,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Anul publicării: 2016
Pagini: 492
Format: 15x22

DESCRIERE

Interogatie si autointerogatie in educatie - Gabriel Albu

 
Adaptabilitatea
Persoanele care comunică în mod competent sunt capabile să perceapă ce anume este (sau va fi) adecvat şi eficient într-un anumit context colocvial sau altul, iar apoi îşi vor schimba comportamentul în raport cu particularităţile acestuia.
 
• Capacitatea empatică
Persoana înzestrată cu abilităţi de comunicare are capacitatea de a se orienta către celălalt, de a-i înţelege gândurile şi stările emoţionale. Ea doreşte să se identifice cu stările interioare ale interlocutorului său ca şi cum ar fi ale sale, să simtă cât mai fidel ce simte acesta, fără a uita condiţia lui ca şi cum.
 
A fi empatic nu este la îndemâna oricărei persoane (absorbită şi presată de preamultele probleme ale vieţii sale cotidiene). Ea cere răbdare, experienţă, imaginaţie, memorie afectivă, bunăvoinţă, sensibilitate, introspecţie, grijă pentru celălalt, interes pentru cel de lângă noi (sau din faţa noastră). În calea realizării înţelegerii empatice, Ed. Morin (2010) constată următoarele obstacole...
 
............
 
DIN CUPRINS:
 
Introducere
 
PARTEA I. Educaţia, idealul de viaţă, ambiguităţi şi implicaţii ale schimbării
Idealul educaţional şi idealurile de viaţă
Ambiguităţile schimbării în educaţie
Noi şi ceilalţi. Educaţia şi alteritatea
Implicaţii psihologice ale schimbării. Comunicarea în consilierea şcolară
 
PARTEA a II-a. Profesorul şi valorile sale
Valorile personalului didactic universitar (cu peste 20 de ani vechime)
Valorile personalului didactic universitar (cu până la 15 ani vechime)
Trăsăturile şi dinamica universului axiologic al personalului didactic universitar
Valorile personalului didactic din învăţământul preuniversitar
Metamorfoze axiologice în perioada formării iniţiale a viitorilor profesori pentru învăţământul primar şi preşcolar Dimensiunea morală, o dimensiune neglijată în formarea continuă a cadrelor didactice
 
PARTEA a III-a. Provocări, confruntări, căutări
Şcoala şi starea interogativă
Perenitatea şi efemeritatea lecturii
Profesorul-director, responsabilitatea conducerii şi pasiunea cunoaşterii
Nouă paradoxuri ale evaluării personalului didactic
Elevul şi strălucirea lui (sau cum să ne raportăm la elevul supradotat)
Ruşinea, dovadă a educaţiei sau semn al slăbiciunii ei 
 
............
 
 

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.0362 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.