Invață să asculți - Elena Bonchiș

-6%
Preț: 32,90 RON
35,00 RON (-6%)
Disponibilitate: în stoc
Autor: Elena Bonchis
ISBN: 978-973-46-7870-9
Editura: Polirom
Anul publicării: 2019
Pagini: 328
Format: 13X20
Categoria: Psihologie
DESCRIERE
Invață să asculți - Elena Bonchiș
...întrucât limbajul este un sistem complex şi dinamic de simboluri convenţionale (Harwood, Miller, Vasta, 2010), el prezintă proprietăţi care nu se găsesc în niciun sistem natural de comunicare animală (Moscovici, 1998), cea mai importantă fiind reprezentată de nivelurile de structurare a semnelor: elemente sonore de bază, unităţile de sens (cuvintele), combinaţiile acestor unităţi (frazele).
Comunicarea implică transmiterea intenţionată sau nu de informaţii care au ca scop lămurirea sau influenţarea unui individ sau a unui grup. în timpul comunicării se produce aşadar o acţiune asupra subiectului receptor, dar şi un efect de feedback asupra subiectului emiţător (Sillamy, 2000).
Comunicarea apare ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane ori grupuri. M. Zlate (2000) subliniază că esenţiale pentru comunicare sunt următoarele aspecte:
• relaţia dintre indivizi sau grupuri;
• schimbarea/transmiterea şi receptarea de semnificaţii;
• modificarea voită sau nu a comportamentelor celorlalţi.
Am putea spune că există comunicare atunci când o formă de energie se transferă dintr-un loc în altul (Carroll, 1979). într-o altă accepţiune, comunicarea interpersonal este până la urmă o tranzacţionare de mesaje între participanţi, în care apare o persoană-sursă şi o alta receptor (Chim, 2003).
Comunicarea umană reprezintă modul fundamental de interacţiune psihosocială a persoanelor, „realizată prin intermediul simbolurilor şi al semnificaţiilor social-generalizate...
CUPRINS:
Prezentarea autorilor 11
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş) 15
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş) 15
Capitolul 1. A auzi. A asculta. A asculta activ (Elena Bonchiş)
1. Limbă, limbaj, comunicare 19
2. Comunicarea verbală şi paraverbală 25
2. 1. Comunicarea verbală - forme şi funcţii 25
2. 2. Comunicarea paraverbală 35
3. Comunicarea nonverbală 38
3. 1. Delimitări conceptuale 38
3. 2. Forme/tipuri ale comunicării nonverbale 39
3. 3. Funcţii/avantaje ale comunicării nonverbale 43
4. Tăcerea sau ascultarea pasivă 46
5. Feedbackul - element central al reglării comunicării 49
6. Bariere în comunicare 55
7. Temperament şi comunicare 59
8. A auzi. A asculta. A asculta activ 63
8. 1. Delimitări conceptuale 63
8. 2. Ascultarea activă - mecanisme şi procesualitate 66
8. 3. Ce trebuie să facă sau să nu facă un bun ascultător 77
8. 4. Ascultarea activă în viziunea lui Th. Gordon 82
8. 5. Ascultarea de tip rogersian 92
8. 6. Perspectiva creştină asupra ascultării CElena Bonchiş, Camelia Maria Dindelegari) 99
Capitolul 2. Condiţii ale formării deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş) 115
2. Răbdarea şi corelatele ei: autocontrol, generozitate, umilinţă, perseverenţă (Elena Bonchiş) 116
2. 1. Perspectiva psihologică asupra răbdării 121
2. 2. Beneficiile răbdării sau de ce trebuie să fim răbdători 125
3. Empatie şi ascultare (Daniela Roman) 130
3. 1. Consideraţii introductive 130
3. 2. Ce este empatia? 132
3. 3. Empatie, comunicare, relaţionare 134
3. 4. Empatie şi emoţionalitate. Confuzii terminologice... 137
3. 5. Empatie, comportament prosocial şi comportament moral 141
3. 6. Empatia şi reglarea emoţiilor în timpul gestionării conflictelor 145
4. Curiozitatea - element fundamental în ascultarea activă (Monica Liana Secui) 149
4. 1. Perspective de abordare a curiozităţii 149
4. 2. Relaţia dintre curiozitate şi ascultarea activă 153
4. 3. Perspectiva developmental asupra curiozităţii 162
5. Disciplină, autocontrol şi ascultare activă (Delia Bîrle) 166
51. Disciplina - delimitare conceptuală şi scurt istoric al ideilor despre disciplină şi disciplinare 166
5 2. De la control şi disciplină la autocontrol şi autodisciplină 169
6. Perseverenţa - condiţie a ascultării active (Delia Bîrle)... 185
6. 1. Perspective de abordare a perseverenţei 185
6. 2. De ce ar trebui oamenii să fie preocupaţi de dezvoltarea perseverenţei? 193
6. 3. Cum ajunge o persoană să fie perseverentă? 194
7. Generozitate, altruism, comportament prosocial (Elena Bonchiş) 195
7. 1. Consideraţii introductive. Delimitări conceptuale 195
7. 2. Altruismul - rădăcini, tipuri, factori, consecinţe 198
7. 3. Care sunt beneficiile generozităţii? 209
7. 4. Manifestări ale altruismului, comportamentului prosocial şi generozităţii în copilărie 211
8. Modestia şi umilinţa - coordonate ale răbdării (Camelia Maria Dindelegan) 218
8. 1. Modestia ca recunoaştere a celorlalţi 218
8. 2. Umilinţa ca atitudine faţă de semeni şi Divinitate ... 221
8. 3. Nucleul umilinţei - reper epistemic şi etic 228
8. 4. Modestia de-a lungul vârstelor 230
Capitolul 3. Strategii de formare a deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş) 235
2. Dezvoltarea răbdării - o necesitate (Elena Bonchiş) 237
3. Cultivarea comportamentului empatic (Daniela Roman)... 247
3. 1. Consideraţii introductive 247
3 2. Cum putem cultiva empatia în etapa de vârstă 0-2 ani? 249
3-3. Aplicaţii specifice pentru dezvoltarea empatiei de la 3 la 4 ani 252
3 4. Repere în înţelegerea şi dezvoltarea empatiei de 5 la 6 ani: afişarea compasiunii (modelul propus de Ellen Booth Church) 255
4. Cum stimulăm curiozitatea? (Monica Liana Secui) 258
5. Cum dezvoltăm autocontrolul & autodisciplina? (Delia Bîrle) 268
6. Strategii pentru dezvoltarea perseverenţei (Delia Bîrle) 277
7. Cum învăţăm generozitatea & altruismul? (Elena Bonchiş) 282
8. Tehnici, strategii şi jocuri de dezvoltare a modestiei (Camelia Maria Dindelegari) 291
8. 1. Noţiuni generale 291
8. 2. Tehnici de deprindere a unei atitudini modeste 292
8. 3. Strategii de formare a modestiei 297
8. 4. Jocuri de dezvoltare a modestiei 299
Bibliografie
Bibliografie
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 40,50 RON45,00 RON (-10%)
- 35,10 RON39,00 RON (-10%)
- 35,10 RON39,00 RON (-10%)
Promo
-Asistenţă online
-![]() |
Suntem deconectați |
RECENZII