Invață să asculți - Elena Bonchiș

Invață să asculți - Elena Bonchiș
-6%
Preț: 32,90 RON
35,00 RON (-6%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-46-7870-9
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 328
Format: 13X20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Invață să asculți - Elena Bonchiș

 
...întrucât limbajul este un sistem complex şi dinamic de simboluri convenţionale (Harwood, Miller, Vasta, 2010), el prezintă proprietăţi care nu se găsesc în niciun sistem natural de comunicare animală (Moscovici, 1998), cea mai importantă fiind reprezentată de nivelurile de structurare a semnelor: elemente sonore de bază, unităţile de sens (cuvintele), combinaţiile acestor unităţi (frazele).

Comunicarea implică transmiterea intenţionată sau nu de informaţii care au ca scop lămurirea sau influenţarea unui individ sau a unui grup. în timpul comunicării se produce aşadar o acţiune asupra subiectului receptor, dar şi un efect de feedback asupra subiectului emiţător (Sillamy, 2000).

Comunicarea apare ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane ori grupuri. M. Zlate (2000) subliniază că esenţiale pentru comunicare sunt următoarele aspecte:

•    relaţia dintre indivizi sau grupuri;
•    schimbarea/transmiterea şi receptarea de semnificaţii;
•    modificarea voită sau nu a comportamentelor celorlalţi.

Am putea spune că există comunicare atunci când o formă de energie se transferă dintr-un loc în altul (Carroll, 1979). într-o altă accepţiune, comunicarea interpersonal este până la urmă o tranzacţionare de mesaje între participanţi, în care apare o persoană-sursă şi o alta receptor (Chim, 2003).

Comunicarea umană reprezintă modul fundamental de interacţiune psihosocială a persoanelor, „realizată prin intermediul simbolurilor şi al semnificaţiilor social-generalizate...
 
CUPRINS:
 
Prezentarea autorilor    11
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)    15

Capitolul 1. A auzi. A asculta. A asculta activ (Elena Bonchiş)    
1.    Limbă, limbaj, comunicare    19
2.    Comunicarea verbală şi paraverbală    25
2. 1.    Comunicarea verbală - forme şi funcţii    25
2. 2.    Comunicarea paraverbală    35
3.    Comunicarea nonverbală    38
3. 1. Delimitări conceptuale    38
3. 2.    Forme/tipuri ale comunicării nonverbale    39
3. 3. Funcţii/avantaje ale comunicării nonverbale    43
4.    Tăcerea sau ascultarea pasivă    46
5.    Feedbackul - element central al reglării comunicării    49
6.    Bariere în comunicare    55
7.    Temperament şi comunicare    59
8.    A auzi. A asculta. A asculta activ    63
8. 1.    Delimitări conceptuale    63
8. 2.    Ascultarea activă - mecanisme şi procesualitate    66
8. 3.    Ce trebuie să facă sau să nu facă un bun ascultător    77
8. 4.    Ascultarea activă în viziunea lui Th.    Gordon    82
8. 5.    Ascultarea de tip rogersian    92
8. 6.    Perspectiva creştină asupra ascultării CElena Bonchiş, Camelia Maria Dindelegari)    99

Capitolul 2. Condiţii ale formării deprinderilor de ascultare activă    
1.    Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)    115
2.    Răbdarea şi corelatele ei: autocontrol, generozitate, umilinţă, perseverenţă (Elena Bonchiş)    116
2. 1.    Perspectiva psihologică asupra răbdării    121
2. 2.    Beneficiile răbdării sau de ce trebuie să fim răbdători    125
3.    Empatie şi ascultare (Daniela Roman)    130
3. 1.    Consideraţii introductive    130
3. 2.    Ce este empatia?    132
3. 3.    Empatie, comunicare, relaţionare    134
3. 4. Empatie şi emoţionalitate. Confuzii terminologice... 137
3. 5. Empatie, comportament prosocial şi comportament moral    141
3. 6.    Empatia şi reglarea emoţiilor în timpul gestionării conflictelor    145
4.    Curiozitatea - element fundamental în ascultarea activă (Monica Liana Secui)    149
4. 1.    Perspective de abordare a curiozităţii    149
4. 2.    Relaţia dintre curiozitate şi ascultarea activă    153
4. 3.    Perspectiva developmental asupra curiozităţii    162
5.    Disciplină, autocontrol şi ascultare activă (Delia Bîrle)    166
51. Disciplina - delimitare conceptuală şi scurt istoric al ideilor despre disciplină şi disciplinare    166
5 2. De la control şi disciplină la autocontrol şi autodisciplină    169
6.    Perseverenţa - condiţie a ascultării active (Delia Bîrle)... 185
6. 1.    Perspective de abordare a perseverenţei    185
6. 2.    De ce ar trebui oamenii să fie preocupaţi de dezvoltarea perseverenţei?    193
6. 3.    Cum ajunge o persoană să fie perseverentă?    194
7.    Generozitate, altruism, comportament prosocial (Elena Bonchiş)    195
7. 1.    Consideraţii introductive. Delimitări conceptuale    195
7. 2.    Altruismul - rădăcini, tipuri, factori, consecinţe    198
7. 3.    Care sunt beneficiile generozităţii?    209
7. 4.    Manifestări ale altruismului, comportamentului prosocial şi generozităţii în copilărie    211
8.    Modestia şi umilinţa - coordonate ale răbdării (Camelia Maria Dindelegan)    218
8. 1.    Modestia ca recunoaştere a celorlalţi    218
8. 2.    Umilinţa ca atitudine faţă de semeni şi Divinitate    ... 221
8. 3.    Nucleul umilinţei - reper epistemic şi etic    228
8. 4.    Modestia de-a lungul vârstelor    230
 
Capitolul 3. Strategii de formare a deprinderilor de ascultare activă   
1.    Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)    235
2.    Dezvoltarea răbdării - o necesitate (Elena Bonchiş)    237
3.    Cultivarea comportamentului empatic (Daniela    Roman)... 247
3. 1.    Consideraţii introductive    247
3 2. Cum putem cultiva empatia în etapa de vârstă 0-2 ani?    249
3-3. Aplicaţii specifice pentru dezvoltarea empatiei de la 3 la 4 ani    252
3 4. Repere în înţelegerea şi dezvoltarea empatiei de 5 la 6 ani: afişarea compasiunii (modelul propus de Ellen Booth Church)    255
4.    Cum stimulăm curiozitatea? (Monica Liana Secui)    258
5.    Cum dezvoltăm autocontrolul & autodisciplina? (Delia Bîrle)    268
6.    Strategii pentru dezvoltarea perseverenţei (Delia Bîrle)    277
7.    Cum învăţăm generozitatea & altruismul? (Elena Bonchiş)    282
8.    Tehnici, strategii şi jocuri de dezvoltare a modestiei (Camelia Maria Dindelegari)    291
8. 1.    Noţiuni generale    291
8. 2.    Tehnici de deprindere a unei atitudini modeste    292
8. 3.    Strategii de formare a modestiei    297
8. 4.    Jocuri de dezvoltare a modestiei    299
Bibliografie
 
 

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0376 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.