Marketingul educational - Ion Albulescu

PRP: 59,00 RON
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 50,15 RON
Diferență: 8,85 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-630-344-206-8
Editura:
Anul publicării: 2025
Pagini: 240
Format: 16x23

DESCRIERE

Marketingul educational - Ion Albulescu

 

Viziunea, misiunea și valorile organizației școlare reprezintă afirmațiile centrale prin care școala își declară opțiunea pentru sistemul axiologic și normativ în care crede și în virtutea căruia acționează strategic. Viziunea, misiunea și valorile instituționale sunt parte a strategiei organizației școlare și reprezintă, în esență, declarații privind motivul pentru care școala există, scopul central asumat și modalitatea prin care instituția înțelege să urmărească acest scop.

Misiunea școlii descrie succint motivul central pentru care instituția există. Ea este delimitată cu referire punctuală la câteva elemente-cheie:

  1. Tipul de instituție educațională, statutul formal, cadrul legal și administrativ în care funcționează;

  2. Scopul asumat al instituției, modul în care aceasta înțelege să contribuie la educație și la promovarea cunoașterii și a dezvoltării;

  3. Principalul obiect de activitate sau categoria de procese și servicii oferite;

  4. Categoriile de beneficiari, dimensiunile societale/piețele pe care acționează;

  5. Dimensiunile educaționale pe care instituția își asumă să acționeze și câmpurile în care dorește să aibă un impact: generația tânără/elevii, familia, comunitatea locală/națională/internațională, domenii de competență vizate cu prioritate prin programele de studiu, rezultate ale învățării urmărite pe termen lung;

  6. Trăsături ale cadrului și ale direcției de acțiune asumate cu consecvență.

Aceste componente sunt articulate și prezentate concis în enunțuri care explică de ce și pentru cine există instituția educațională. De exemplu, în afirmația:

„Misiunea Școlii Gimnaziale X este să asigure o educație de calitate, bazată pe dezvoltarea personală și socială a elevilor și pe abordarea lor diferențiată, suportivă și etică, pentru împlinirea potențialului individual și pentru pregătirea adaptării elevilor la o societate dinamică, aflată în schimbare”,

este evidentă nu doar misiunea educațională asumată, ci și cadrul de acțiune (diferențiată, suportivă, etică) și direcțiile acționale prioritare (dezvoltarea socio-emoțională, activarea potențialului individual și pregătirea inserției sociale eficiente).

Misiunea vorbește despre maniera în care școala intenționează să acționeze în vederea îndeplinirii funcțiilor sale principale, aflate în relație cu beneficiarii direcți și indirecți ai serviciilor educaționale, cu resursele umane și materiale proprii și în vederea promovării unei imagini coerente a dezvoltării instituționale.

 

DIN CUPRINS:

 

Prezentarea autorilor
pag. 9

Cuvânt înainte
pag. 13


Capitolul 1. Marketingul educațional. Noțiuni introductive

Cătălin Glava, Daniela Dumulescu
pag. 17

1. 1. Conceptualizare și scurt istoric
pag. 17

1. 2. Caracteristici definitorii ale marketingului educațional
pag. 23

1. 3. Evoluția marketingului educațional
pag. 35

Bibliografie
pag. 38


Capitolul 2. Principiile și funcțiile marketingului educațional

Ana-Maria Eugenia Jura, Cristina Ispas
pag. 41

2. 1. Abordări generale ale marketingului în domeniul educațional
pag. 41

2. 2. Mixul de marketing în domeniul educațional
pag. 46

  • 2. 2. 1. Produsul/Programul
    pag. 47

  • 2. 2. 2. Prețul
    pag. 48

  • 2. 2. 3. Promovarea
    pag. 49

  • 2. 2. 4. Oamenii
    pag. 49

  • 2. 2. 5. Procesul
    pag. 50

  • 2. 2. 6. Locul
    pag. 51

  • 2. 2. 7. Facilitățile fizice
    pag. 52

2. 3. Funcțiile marketingului educațional
pag. 55

2. 4. Principii ale marketingului aplicate în educație
pag. 56

  • 2. 4. 1. Principiul libertății consumatorului și al producătorului de servicii educaționale

  • 2. 4. 2. Principiul limitării deteriorării potențiale
    pag. 57

  • 2. 4. 3. Principiul îndeplinirii nevoilor fundamentale
    pag. 58

  • 2. 4. 4. Principiul eficienței economice
    pag. 60

  • 2. 4. 5. Principiul inovației
    pag. 61

  • 2. 4. 6. Principiul educației și al informării consumatorului de servicii educaționale
    pag. 63

..........

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0325 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.