Nitya Yoga. Permanenta comuniune cu Absolutul

Nitya Yoga. Permanenta comuniune cu Absolutul
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 371
Format: 13x20
Preț: 35,00 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Nitya Yoga. Permanenta comuniune cu Absolutul (Mataji Devi Vanamali)

 
... structurată ca o serie de discursuri asupra celor optsprezece capitole ale lucrării fundamentale Bhagavad-Gita, această carte reprezintă totodată un ghid practic pentru a ne elibera din suferințele vieții cotidiene, oferindu-ne perspectiva trării permanente în gloria divină.
 
Ni se prezintă soluția spirituală corectă prin aplicarea învățăturilor din Bhagavad Gita pentru fiecare problemă ce ar putea să ne apară...
 
Din carte:
 
VIBHUTI YOGA
YOGA ÎNTRUCHIPĂRILOR DIVINE
 
Aum Sri Krishnaya Paramaatmane' namaha!
Aum Sri Parthasarathaye' namaha.
 
Mesajul Bhagavad Gita-ei nu defineşte o simplă orientare detaşată a minţii de la lume, către Dumnezeu. Ea este mai degrabă o tehnică prin care mintea e ajutată să recunoască şi să devină conştientă de divinitatea din noi şi din afara noastră, prin intermediul metodelor yoga, aşa cum au fost ele descrise de către Krishna.
 
Un semn sigur al acestei uniuni mereu în creştere este slăbirea forţei acaparatoare a ego-ului individual. Astfel, fiinţa devine mai conştientă de existenţa forţei sale interioare, forţă care este capabilă să-i direcţioneze toate acţiunile, atunci cand i se îngăduie să acţioneze fără interferenţa ego-ului personal.
 
Cunoaşterea esţe ceea ce face o persoană care este în mod obişnuit egoistă şi centrată asupra sa, să devină o fiinţă impersonală, care acţionează în concordanţă cu voinţa divină.
 
Prin cunoaştere şi orientare conştiente către El, noi devenim una cu Dumnezeu, orientare ce culminează cu supremul abandon şi suprema iubire.
 
Această iubire nu este restricţionată doar la Dumnezeu. Ea este o iubire care percepe toate fiinţele ca fiind manifestări ale Fiinţei Unice şi astfel, iubirea se extinde asupra întregii creaţii.
 
Un asemenea yoghin nu se retrage din lume, ci continuă să acţioneze în lume de dragul divinului care o pătrunde şi susţine, şi nu pentru împlinirea dorinţelor sale egotice. El nu acţionează nici măcar de dragul unui ideal social.
 
Chiar dacă el este gata să-i ajute pe toţi oamenii şi poate fi implicat în unele proiecte nobile, care vor ajuta întreaga societate, cu toate acestea scopul său nu este unul social, ci unul spiritual. El nu este interesat în crearea unei societăţi social-economice ideale, ci a unei societăţi care acţionează fiind conştientă de divinitatea din ea însăşi.
 
Este evident că o asemenea societate ar fi o societate ideală, dar acesta este un efect secundar, căci scopul Bhagavad Gita-ei este să îl trezească la realitatea divină pe Arjuna şi, prin el, întreaga umanitate, impulsionându-l să realizeze acest gen de acţiuni şi ajutându-l să devină conştient de puterea din el însuşi şi care acţionează prin el însuşi. Acesta este de altfel şi scopul pentru care avatar-ul Krishna şi-a asumat rolul de conducător al carului său de luptă.
 
Toate religiile Il caută pe Dumnezeu şi toate formele de yoga aspiră la uniunea cu El. In funcţie de nivelul de cunoaştere atins, calea pe care vom păşi în căutarea noastră, cât şi scopul la care aspirăm ni se vor revela gradat.
 
Insă fiinţa umană este o fiinţă mentală şi poate să se apropie de infinit doar folosind mintea sa finită. Prin urmare, va fi foarte bine pentru noi să avem unele concepţii finite, pe care mintea noastră să se poată sprijini.
 
Avem nevoie de o anumită formă divină la care să ne raportăm, sau cel puţin de anumite concepte pe care mintea noastră să le poată înţelege. Aşa cum am menţionat anterior, noi nu putem să ne gândim la ceva lipsit de formă şi aspirăm să percepem o formă concretă, la care putem ajunge prin experimentarea directă a realităţii exprimate de acea formă. 
 
Sfântul şi yoghinul au deja capacitatea de a experimenta adevărul expresiei Vasudeva sarvamiti sau „Dumnezeu este totul”, şi să aibă viziunea tuturor lucrurilor ca fiind una cu Dumnezeu, însă pentru restul umanităţii aceasta nu este o experienţă directă.
 
Chiar dacă rostim această formulă de o mie de ori, dar cu toate acestea rămânem neconvinşi, şi chiar dacă am putea crede că suntem convinşi din punct de vedere intelectual, acţiunile noastre vor dovedi contrariul. Şi aceasta deoarece ignoranţa noastră ne face să credem că divinul este învăluit într-un mister impenetrabil, pe care minţile noastre nu îl vor putea pătrunde niciodată.
 
Pe de-o parte este adevărat că micul nostru intelect poate cu greu să înţeleagă misterul cosmic, dar pe de altă parte noi descoperim că întreaga natură este o carte deschisă, prin care noi putem să Il descoperim pe El, dacă avem ochi să vedem.
 
In acest capitol se urmăreşte să ni se reveleze o parte a misterului existenţei fenomenale; şi este vorba doar de o parte, deoarece nimeni nu poate să-i cunoască toate profunzimile sale infinite. Ce religie poate afirma că a putut cuprinde în sistemul său îngust întreaga semnificaţie a misterului lumii şi a existenţei cosmice?...
 
 
DIN CUPRINS:
 
INTRODUCERE
 
Locul Bhagavad Gita-ei în cadrul literaturii sacre
Mesajul Bhagavad Gita-ei
Un ghid practic 
Metoda de studiu 
Vedele 
Puranele 
Povestirile 
Mahabharata 
Planul mârşav al îndepărtării pandava-şilor 
Declaraţia de război 
Parthasarathy 
 
I. ARTUNA VISHADA YOGA
 
YOGA DESCUMPĂNIRII LUI ARJUNA 
De ce câmpul de luptă?
Alegoria carului de luptă 
Yoga şi descumpănirea 
 
II. SANKHYA YOGA
 
YOGA DISCRIMINĂRII 
Yoga
Cine sunt eu 
Moartea 
Svadharma (legea propriei tale fiinţe) 
Luptătorul
Indatorirea unui Kshatriya Reiaţiile cu ceilalţi
Yoga acţiunii
Rezultatele nu pot fi manipulate
Viaţa este o formă de Yoga
Sthitha Prajna
 
...............
............
 
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0551 sec