O abordare respectuoasa - Edgar H. Schein

O abordare respectuoasa - Edgar H. Schein
-15%
Preț: 27,20 RON
32,00 RON (-15%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-913-377-4
Anul publicării: 2020
Pagini: 168
Format: 13x20

DESCRIERE

O abordare respectuoasa - Edgar H. Schein

 
TREI TIPURI DE RESPECT – EXEMPLUL ECHIPEI CHIRURGICALE

Gânditi-vă la aceste trei tipuri de respect în contextul unei ipotetice săli de operatie dintr-un spital britanic, în care are loc o interventie chirurgicală complexă. Chirurgul este dr. Roderick Brown, fiul Lordului Brown, un respectat chirurg care lucrează si pentru familia regală; anestezistul este dr. Yoshi Tanaka, recent sosit din Japonia cu o bursă de rezident; asistenta este Amy Grant, o americancă ce lucrează în Marea Britanie pentru că sotul ei are o slujbă acolo; iar tehnicianul este Jack Swift, care provine dintr-o clasă mai de jos a Londrei si a ajuns probabil pe cel mai înalt post pe care îl va putea ocupa vreodată la spital.

Toti membrii echipei vor simti un oarecare respect de bază fată de dr. Brown, chirurgul, cu exceptia, poate, a lui Amy, care nu are un respect anume pentru structura de clasă britanică. Atât Amy, cât si dr. Tanaka vor avea un respect opţional fată de dr. Brown, deoarece văd cât de talentat este în mânuirea instrumentelor chirurgicale. E posibil ca Jack să simtă acest respect opţional fată de toti ceilalti din încăpere.
 
Lucrul de care niciunul dintre ei s-ar putea să nu fie suficient de conştient este că sunt interdependenţi si că vor trebui să resimtă din când în când acel respect de circumstanţă unul fată de celălalt.

S-ar putea ca doctorul Brown, chirurgul senior, să stie acest lucru, dar nu va recunoaste neapărat în mod deschis că este si el dependent de ceilalti trei. E foarte posibil să apară o situatie în care el să aibă nevoie de informatii sau de interventia celorlalti din sală, care au un statut inferior lui.
 
In contextul unei sarcini care trebuie îndeplinită, vor apărea situatii în care o persoană cu statut ocupational mai înalt va avea temporar un statut inferior, în virtutea dependentei ei fată de altii, si, prin urmare, ar trebui să dea dovadă de un respect de circumstantă, pentru a asigura o prestatie mai bună si un rezultat mai sigur pentru pacient...
 
CUPRINS:
 
Introducere: Cum să creezi relaţii pozitive şi organizaţii eficace    13
1.    Abordarea respectuoasă    21
2.    Abordarea respectuoasă în practică - exemple de caz    39
3.    Cum se diferenţiază abordarea respectuoasă de alte tipuri de abordare    61
4.    Cultura lui Fă şi Spune    79
5.    Statutul, rangul şi limitele funcţiei, ca inhibitori 99
6.    Forţe din interiorul nostru care acţionează ca inhibitori    117
7.    Dezvoltarea atitudinii de abordare respectuoasă    137
Note    153
Mulţumiri    155
Despre autor    157
Premii acordate autorului    161

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0329 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.