O minte cu totul noua
Preț: 45,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Daniel H. Pink
Editura: Curtea Veche
Anul publicării: 2015
Pagini: 303
Format: 13x20
Categoria: Literatura motivationala
DESCRIERE
O minte cu totul noua. De ce right-brainers vor guverna viitorul - Daniel H. Pink
…intr-o lume a abundenței materiale, echilibrul dintre cerințele profesiei și aptitudini se modifică dramatic. Mașinile iau locul oamenilor, forța de muncă intelectuală se mută în țări precum India, China și Filipine.
Slujbele dispar, presiunea vieții crește, iar a deține informații nu mai este de ajuns. Rigiditatea, analiza excesivă, acumularea de cunoștințe devin, deja, caracteristici care denotă inadaptarea.
Viitorul le aparține unor oameni diferiți, cu o gândire diferită: artiști, inventatori, designeri, povestitori, pe scurt, persoane cu o gândire holistică.
Este momentul ca emisfera dreaptă să intre în acțiune, ea fiind următoarea pe scara evoluției…
Fragmente din carte:
Deveniţi detectivi
Este hobby-ul preferat al celor obsedaţi de imobiliare sau al celor pur şi simplu curioşi: să viziteze case aflate la vânzare. Urmaţi-le exemplul şi petreceţi o duminică mergând prin casele altora.
Uitaţi-vă printre anunţurile imobiliare şi alegeţi case în care aţi putea vedea un amestec eclectic de idei de design, din care să învăţaţi. Mergeţi în 5-6 case şi uitaţi-vă după curente de design şi locuri comune, dar şi după expresii unice sau originale ale personalităţii şi gusturilor proprietarilor.
Faceţi ca arhitecta Sarah Susanka, autoarea cărţii The Not So Big House: „Observaţi care sunt elementele unui spaţiu în care vă simţiţi bine. încercaţi să vă daţi seama dacă vă atrag la nivel emoţional sau fizic. Şi încercaţi să stabiliţi de ce anume.“
Puteţi transforma această activitate într-una de grup, adunând câţiva prieteni şi vizitând împreună case aflate pe piaţă. La sfârşit, comparaţi-vă impresiile.
Profitaţi de casele expuse de decoratori ca să-şi facă reclamă şi de tururile oferite de agenţii imobiliari. Acestea pot să vă asigure o doză sănătoasă de diversitate în design în numai câteva ore.
Abordarea de spion poate funcţiona şi la serviciu. Data viitoare când sunteţi în spaţiul de lucru al altcuiva, uitaţi-vă în jur.
Cum vă face să vă simţiţi spaţiul respectiv? Voi aţi fi productivi şi fericiţi într-un asemenea decor? Cum influenţează organizarea spaţiului, lumina şi mobilierul felul în care interacţionează şi comunică oamenii? Ce elemente de design aţi împrumuta de acolo ca să le puneţi în aplicare în propriul spaţiu de lucru?
Luaţi parte la „a treia revoluţie industrială“
Dacă toţi suntem designeri, de ce n-aţi începe prin a crea voi înşivă un obiect? „Pe viitor, clienţii se vor aştepta la obiecte originale“, spune designerul italian Gaetano Pesce. „Ceea ce numesc eu a treia revoluţie industrială le va da oamenilor şansa de a avea obiecte unice.“
Puteţi face un prim pas spre această revoluţie, creându-vă propria pereche de pantofi Nike, care să fie de culoarea, modelul şi imaginea potrivite pentru voi (nikeid. nike. com).
La fel puteţi face şi cu încălţămintea de skateboard Vans (www. vans. com). Sau, dacă vreţi expresia supremă a individualităţii voastre, puteţi să vă creaţi propriile fonturi, după modelul scrisului vostru de mână (www. fontifier. com). „Proliferarea personalizării în masă a produselor de consum va avea un efect puternic şi în acelaşi timp dătător de putere asupra felului cum oamenii obişnuiţi privesc designul“, mi-a spus designerul David Small.
Mergeţi la un muzeu de design
Arta de calitate şi-a găsit întodeauna o casă bună în muzee. Dar arta aplicată, adică designul, a fost adesea exilată prin dulapuri şubrede şi pivniţele designerilor.
Din fericire, această situaţie este pe cale să se schimbe. Mai multe oraşe mari se laudă cu muzee consacrate designului industrial, grafic, interior şi arhitectural.
Aceste muzee, bogate în exemple şi explicaţii, oferă o modalitate grozavă de adâncire a sensibilităţii pentru design. Iată zece dintre cele mai bune:
Cooper-Hewitt, National Design Museum (New York) — Colecţiile sale permanente sunt unul dintre cele mai mari tezaure de design din lume, conţinând de toate, de la un...
CUPRINS:
Mulţumiri
Introducere
PARTEA I
ERA CONCEPTUALĂ
Capitolul 1
Ascensiunea creierului drept
Capitolul 2
Abundenţa, Asia şi automatizarea
Capitolul 3
Creativitate şi afectivitate
PARTEA A II-A
CELE ŞASE SIMŢURI
Prezentarea celor şase simţuri
Capitolul 4
Design
Capitolul 5
Poveste
Capitolul 6
Simfonie
Capitolul 7
Empatie
Capitolul 8
Joacă
Capitolul 9
Sens
Postfaţă
Note
Index
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-Promo
-Asistenţă online
-Suntem deconectați |
RECENZII