Primele 20 de ore - Cum sa inveti orice repede

Primele 20 de ore - Cum sa inveti orice repede
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 368
Format: 14x20
Preț: 49,00 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Primele 20 de ore - Cum sa inveti orice repede (Josh Kaufman)

 
... ce-ar fi dacă ați putea să învățaţi bazele oricărei abilități noi în cel mult 20 de ore? 

Cercetările sugerează că e nevoie de 10 000 de ore pentru deprinde o nouă abilitate și pentru a deveni expert, iar primele ore sunt întotdeauna cele mai frustrante.
 
Acesta este motivul pentru care este atât de greu să învățați o limbă străină, să cântați la un instrument, să jucați golf sau să faceți fotografii extraordinare...
 
Din carte:
 
Definiţi-vă nivelul de performanţă dorit
 
Nivelul de performanţă dorit este o sintagmă simplă care defineşte cum arată un rezultat „suficient de bun”. Cât de bine doriţi să stăpâniţi deprinderea pe care o învăţaţi?
 
Nivelul de performanţă dorit indică pe scurt cum arată nivelul-ţintă al abilităţilor voastre. Gândiţi-vă la el ca la o singură frază care descrie ceea ce încercaţi să realizaţi şi ceea ce veţi putea face când aţi terminat. Cu cât acest nivel este mai specific, cu atât mai bine.
 
Definirea nivelului dorit de performanţă vă ajută să vă imaginaţi cum arată un anumit rezultat. După ce stabiliţi exact cât de buni trebuie sau doriţi să deveniţi, e mai uşor să vă daţi seama cum să ajungeţi acolo.
 
După spusele lui Charles Kettering, inventatorul sistemului de pornire a automobilului modern, „o problemă bine formulată este pe jumătate rezolvată”.
 
Modul în care vă definiţi nivelul-ţintă de performanţă depinde de motivul pentru care aţi ales să dobândiţi abilitatea. Dacă dorinţa voastră este să vă distraţi, obiectivul este să ajungeţi în punctul în care nu vă mai simţiţi frustraţi şi începe să vă placă să exersaţi.
 
Dacă scopul este să înregistraţi performanţe, care este nivelul minim de performanţă pe care sunteţi dispuşi să-l acceptaţi pentru început?
 
După ce atingeţi nivelul de performanţă iniţial? puteţi alege să continuaţi. Cele mai bune niveluri-ţintă de performanţă par doar puţin îndepărtate, nu complet de neatins.
 
De regulă, cu cât nivelul scontat este mai relaxat, cu atât mai rapid puteţi deprinde abilitatea conexă. Dacă aveţi o mentalitate de maestru de talie mondială, vi se poate părea că trişaţi: coborâţi ştacheta ca să puteţi „câştiga” mai uşor, nu-i aşa?
 
Exact asta facem şi nu înseamnă că trişăm. Reţineţi, performanţele mondiale nu sunt punctul final al deprinderii rapide de abilităţi. Aici vizăm capacitatea şi suficienţa la viteză maximă, nu perfecţiunea.
 
E important să ţineţi seama de faptul că unele deprinderi implică şi probleme de siguranţă, pe care trebuie să le includeţi în nivelul de performanţă dorit. E contraproductiv să vă răniţi (sau să fiţi ucişi) în timp ce învăţaţi o nouă abilitate.

Descompuneţi abilitatea în subabilităţi
 
Majoritatea lucrurilor pe care le privim drept abilităţi sunt, de fapt, seturi de subabilităţi mai mici. După ce aţi identificat deprinderea asupra căreia vreţi să vă concentraţi, următorul pas este s-o descompuneţi: s-o desfaceţi în cele mai mici părţi posibile.
 
De exemplu, jocul de golf este o abilitate care are multe subcomponente: alegerea crosei potrivite, lovirea mingii din T, depăşirea unui obstacol, lovirea uşoară şi aşa mai departe.
 
Odată ce abilitatea a fost împărţită suficient, e mult mai uşor să identificaţi ce subabilităţi par mai importante. Dacă vă concentraţi întâi pe componentele cele mai importante,...
 
 
CUPRINS:
 
1. Portret al autorului, ca dependent de învăţare 
 
2. Zece principii ale deprinderii rapide de abilităţi 
 
3. Zece principii ale învăţării eficiente 
 
4. Yoga
 
5. Programarea   
 
6. Scrierea „în orb"   
 
7. Go      
 
8. Ukulele
 
9. Windsurfing 
 
Postfaţă
Mulţumiri 
 
Note

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0619 sec