Te urasc - nu ma parasi

Te urasc - nu ma parasi
Preț: 39,00 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 304
Format: 14x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Te urasc - nu ma parasi - Jerold J. Kreisman, Hal Straus

 
... din carte:
 
CONFLICTELE COPILĂRIEI

   Sentimentul emergent al copilului de constanţă a obiectului este provocat sistematic de progresul trecerii prin etapele cruciale ale dezvoltării.
 
Ţâncul care abia începe să umble, captivat de poveştile pline de personaje în totalitate bune sau în totalitate rele, se întâlneşte cu numeroase situaţii în care foloseşte clivajul ca strategie de ajustare (coping) principală. (Albă-ca-Zăpada, de exemplu, poate fi concepută doar ca fiind atoatebună, iar diabolica regină ca fiind atoaterea; povestea nu stârneşte simpatie pentru o regină care poate fi produsul unei copilării haotice şi nici critici faţă de colaborarea eroinei cu şapte ţipi scunzi!)
 
Deşi acum are încredere în prezenţa permanentă a mamei, copilul aflat în creştere trebuie totuşi să se confrunte cu frica de a-i pierde dragostea.
 
Copilul de patru ani care este certat fiindcă a fost "rău" se poate simţi ameninţat cu retragerea dragostei mamei; el nu poate concepe încă posibilitatea ca mama să-şi poată exprima propriile frustrări fără legătură cu propriul lui comportament. Şi nici nu a învăţat deocamdată că mama poate fi furioasă pe el şi să-l iubească la fel de mult în acelaşi timp.

   în cele din urmă, copiii se confruntă cu anxietatea de separare la începerea şcolii. "Fobia de şcoală" nu este nici o fobie reală, nici legată exclusiv de şcoala în sine, ci reprezintă o interacţiune între anxietatea copilului şi reacţiile părinţilor, care pot întări dependenţa copilului prin propria lor ambivalenţă faţă de separare.
 
CĂUTAREA TERAPIEI

   "îi mai dau încă un an şi după aia mă duc la Lourdes." (din Annie Hali, de Woody Allen, despre psihiatrul lui)

   Dr. Smith, psihiatru de renume naţional, m-a sunat în legătură cu nepoata lui. Era deprimată şi avea nevoie de un psihoterapeut bun. M-a sunat să-mi spună că m-a recomandat pe mine.

   Stabilirea unei programări a fost dificilă. Ea nu-şi putea rearanja programul astfel încât să se potrivească orelor mele disponibile, aşa că am făcut jonglerii şi mi-am aranjat eu programul după al ei.
 
Am simţit presiunea de a fi îndatoritor şi strălucit, pentru ca încrederea doctorului Smith în mine să fie justificată. Tocmai îmi începusem practica privată şi aveam nevoie de validări ale abilităţilor mele profesionale. Ştiam totuşi că aceste sentimente erau un semn rău: aveam emoţii.

   Julie era uluitor de atrăgătoare. înaltă, blondă, putea fi cu uşurinţă fotomodel. Studentă la Drept, avea 25 de ani, era inteligentă şi vorbea foarte bine.
 
A venit cu zece minute mai târziu, fără să-şi ceară scuze sau măcar să recunoască această neglijenţă din partea ei. Când am privit-o mai bine, am observat că machiajul ei era puţin cam prea pronunţat, ca şi când ar fi încercat să-şi ascundă o tristeţe sau epuizare interioară.

   Julie era copil unic, foarte dependentă de părinţii ei plini de succes, care călătoreau tot timpul. Fiindcă nu putea sta singură, trecuse printr-o serie de relaţii. Când un bărbat rupea relaţia, devenea extrem de deprimată până începea următoarea relaţie. Acum era "între relaţii".
 
Ultimul partener o părăsise şi "nu fusese nimeni care să-l înlocuiască".

   Nu după mult timp, tratamentul ei a intrat într-o rutină. Când şedinţa se apropia de sfârşit, aducea întotdeauna în discuţie ceva important, astfel încât întâlnirile noastre se terminau cu o mică întârziere. Apelurile telefonice între şedinţe deveniseră mai frecvente şi durau mai mult...
 
 
CUPRINS:
 
Prefaţă... 11
Notă către cititor... 15

1. Lumea persoanei borderline... 17
2. Haos şi vid interior... 44
3. Rădăcinile sindromului borderline... 102
4. Societatea borderline... 104
5. Comunicarea cu un borderline... 137
6. Cum să te descurci cu o persoană borderline... 162
7. Căutarea terapiei... 184
8. Abordări psihoterapeutice specifice... 223
9. Medicaţia: ştiinţă şi promisiune... 243
10. înţelegere şi vindecare... 258

Anexa A. Clasificările din DSM-IV-TR... 279
Anexa B. Evoluţia sindromului borderline... 284

Resurse... 297
Mulţumiri... 302

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0408 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.