Mindfulness pentru incepatori

Preț: 39,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 192
Format: 13x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Mindfulness pentru incepatori - Jon Kabat-Zinn …lucrarea de fata se adresează începătorului din fiecare. Ea poate fi privită ca o colecţie de reflecţii şi exerciţii, de deschis şi de explorat la întâmplare; ca o lectură incitantă şl înălţătoare, dacă e citită din scoarţă-n scoarţă; sau ca un set de lecţii zilnice despre practica mindfulness. Autorul ne comunică esenţa învăţăturilor sale, cum ar fi: felul în care vindecă mindfulness-ul, cele trei cauze ale suferinţei şi antidoturile lor, fixarea atenţiei asupra activităţilor zilnice, ieşirea din propria "poveste", valoarea pe care o are întoarcerea repetată asupra corpului şi a simţurilor noastre... si multe altele… Fragmente din carte: Nu eşti niciodată incomplet In contextul oricărui zbucium şi al oricărei fragmentări pe care le-am putea resimţi când începem să ne examinăm viaţa şi mintea cu o mai mare claritate şi curiozitate, am putea descoperi şi o dorinţă de mult ignorată şi frustrată - dorinţa de a duce o viaţă mai bine integrată, de a avea sentimentul de non-fragmentare, ca o variaţie, de a ne simţi bine în propria piele. Cine nu tânjeşte după o asemenea pace şi bunăstare? Dar stai aşa. în timp ce noi poate tânjim după completitudine, marea ironie e că e deja aici în fiecare moment şi e deja a noastră. Dacă am putea să ne dăm seama — adică să o transformăm în realitate în vieţile noastre — ar duce la o "schimbare de conştiinţă" profundă, o trezire spre o mai adâncă unitate care să ne îmbrace şi să ne pătrundă întreaga viaţă. Această schimbare de la nivelul conştiinţei este conştientizarea. Aşa cum am discutat deja, conştientizarea ne permite să vedem şi să ne dăm seama că vedem, să ne gândim şi să ştim ce avem în minte şi să simţim emoţiile şi să avem o relaţie cu ele într-un mod care este, în realitate, înţelept şi plin de compasiune faţă de noi — care nu ne pune în cârcă poveşti despre cât suntem de grozavi sau de oribili sau cât de nepotriviţi suntem. Astfel de poveşti pot acţiona ca nişte ghete de ciment, care ne scufundă într-o mocirlă mai mult sau mai puţin creată de noi — adică, dacă le credem, dacă avem impresia că sunt adevărate, în loc să le recunoaştem ca fiind simple gânduri care vin şi pleacă. Asta nu înseamnă că meditaţia sugerează că "ar trebui" să ştii cine eşti în vreun sens convenţional şi narativ de "a şti". E mai mult o chestiune de a întreba dacă poţi chiar să pui întrebarea şi dacă poţi să o pui iar şi iar, şi poate să te împaci cu ideea că nu ştii sau, măcar, la început, să recunoşti că nu ştii totul. Oamenii ar putea să te întrebe: "Cine eşti?" Iar tu, ca răspuns, desigur, le poţi spune: "Sunt Jon" sau "Sunt Katherine". însă acesta e doar un nume pe care părinţii tăi ţi l-au dat la naştere... ………… POSTURA Atitudinea trupului pe durata practicii formale este importantă. Te ajută să adopţi o postură care să te ţină treaz, chiar dacă, sau mai ales dacă, îţi e somn. Asta înseamnă probabil să nu exersezi întins, deşi poziţia întinsă poate fi o modalitate minunată de a cultiva mindfulness-ul şi starea de trezie, aşa cum se face în diferite scanări mentale ale corpului sau meditaţii în timpul cărora stăm întinşi. Dacă îţi stabileşti intenţia de a "sta treaz" în loc de "a adormi" la începutul perioadei de exersare, atunci nu e nicio problemă dacă încerci să exersezi întins fiind. Pe lângă faptul că poţi medita formal când stai liniştit sau mergi, o postură menită să te ţină treaz înseamnă de obicei să stai aşezat, respectiv să stai în aşa fel încât spatele să fie drept, dar relaxat, cu umerii şi braţele atârnând pe lângă torace, cu capul ridicat şi cu bărbia uşor coborâtă. Poţi sta fie pe un scaun cu spătar drept, fie pe o pernă aşezată pe podea. Atât cât poţi, stai într-o poziţie care întruchipează pentru tine natural şi cu uşurinţă demnitate şi prezenţă. Dacă alegi un scaun, încearcă să stai fără să îţi încrucişezi picioarele, ţinându-le aşezate pe podea şi, dacă e posibil (şi se poate să nu fie tot timpul posibil) cu spatele la distanţă de spatele scaunului, astfel încât poziţia să fie una care se susţine singură, cu coloana ridicată singură din pelvis... CUPRINS Introducere PARTEA I: Intrarea Mintea începătorului... 17 Respiraţia... 19 Cine respiră?... 21 Cea mai grea muncă din lume... 22 Cum să ai grijă de momentul acesta... 24 Mindfulness înseamnă conştientizare... 25 Modulul a face şi modulul a fi... 26 O fundamentare ştiinţifică... 28 Mindfulness este universal... 30 Atenţia trează... 32 Stabilizarea şi calibrarea instrumentului tău... 34 Stăpânirea conştientizării este esenţa practicii... 36 Frumuseţea disciplinei... 38 Ajustarea configuraţiei tale iniţiale... 40 Conştientizarea: singura noastră capacitate suficient de puternică pentru a ne echilibra gândirea... 43 Atenţia şi conştientizarea sunt abilităţi ce pot fi antrenate... 45 Nu e nimic în neregulă cu a gândi... 47 Să ne împrietenim cu gândirea noastră... 48 Imagini ale minţii tale care ar putea fi folositoare... 50 Să nu luăm gândurile personal... 52 A te identifica... 54 Povestea noastră de dragoste cu pronumele personale, mai ales eu, mine şi al meu... 55 Conştientizarea este un depozit mare... 57 Obiectele atenţiei nu sunt la fel de importante ca a fi atent... 59 PARTEA a II-a: Susţinerea Reducerea stresului bazată pe mindfulness... 63 Un fenomen mondial... 65 O atenţie devotată... 67 Mindfulness pentru toate simţurile... 68 Propriocepţia şi interocepţia... 70 Unitatea conştientizării... 72 Cunoaşterea este conştientizare... 74 Viaţa în sine devine o practică de meditaţie... 76 Aparţii deja... 77 Chiar sub nasul nostru... 78 Mindfulness nu este doar o idee bună... 80 Să reiei legătura... 81 Cine sunt eu? Chestionarea propriei poveşti... 82 Eşti mai mult decât orice poveste... 84 Nu eşti niciodată incomplet... 87 A fi atent într-un mod diferit... 89 A nu şti... 90 Mintea pregătită... 91 Ce poţi vedea tu?... 92 PARTEA a III-a: Aprofundarea N-ai unde să mergi, n-ai nimic de făcut... 95 A face care vine din a fi... 97 Să acţionezi adecvat... 99 Dacă eşti conştient de ce se întâmplă, acţionezi cum trebuie... 100 A nu judeca e un act de inteligenţă şi blândeţe... 102 Nu poţi fi decât tu însuţi — slavă Domnului!... 104 Cunoaşterea încorporată... 105 A ne bucura pentru alţii... 107 Cea mai mare catastrofă... 109 Conştientizarea suferinţei mele este suferinţă?... 110 Ce înseamnă eliberarea de suferinţă?... 112 Iadurile... 114 Eliberarea se află în practica însăşi... 116 Frumuseţea minţii care se cunoaşte pe sine... 119 Cum să ai grijă de practica meditaţiei... 121 Conservarea energiei în practica meditaţiei... 122 O atitudine non-nocivă... 124 Lăcomia: cascada de nemulţumiri... 126 Aversiunea: reversul lăcomiei... 128 Amăgirea şi capcana profeţiilor care se împlinesc singure... 131 Acum e întotdeauna momentul potrivit... 133 "Programa" e "tocmai aceasta"... 135 Cum să îţi dai ţie viaţa înapoi... 137 Propagarea mindfulness-ului în lume... 139 PARTEA a IV-a: Pârguirea Fundamentele atitudinale ale practicării mindfulness-ului... 145 1. Absenţa judecăţii... 146 2. Răbdarea... 146 3. Mintea începătorului... 147 4. încrederea... 149 5. Lipsa efortului... 150 6. Acceptarea... 153 7. Renunţarea... 155 PARTEA a V-a: Exersarea Inceperea exerciţiului formal... 159 Patru recomandări simple pentru practica formală... 162 Mindfulness pentru mâncare... 166 Mindfulness pentru respiraţie... 168 Mindfulness pentru corp ca întreg... 170 Mindfulness pentru sunete, gânduri şi emoţii... 172 Mindfulness drept conştientizare pură... 175 Epilog Mulţumiri Lecturi recomandate

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0146 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.